30 مرداد روز گرامیداشت آیت الله علامه مجلسی

بدینسان:

30 مرداد روز بزرگداشت علامه مجلسی گرامی باد

روز بزرگداشت علامه مجلسی؛ ۳۰ مرداد ماه به نام روز بزرگداشت علامه مجلسی نام گذاری شده است.

 

کورس بدیعی رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان گلپایگان روز بزرگداشت علامه محمد باقر مجلسی صاحب کتاب بحارالانوار را به جهان اسلام و مذهب تشیّع که در 30 مرداد نامگذاری شده است را به نویسندگان ، محققان و پژو هشگران پر تلاش کشورمان تبریگ گفت.

علامه محمد باقر مجلسی به سال ۱۰۳۷ هجری مساوی با عدد ابجدی جمله جامع کتاب بحارالانوار چشم به جهان گشود٫ وی به خاطر کلام زیبا و اشعار دلنشین و رفتار و گفتار نیکو در محافل و مجالس به مجلسی لقب یافته بود و خاندان عالی قدر آنان نیز بدین نام شهرت یافته بودند.

ملا محمدباقر مجلسی فرزند ملا محمدتقی مجلسی، در سال 1037 ق در اصفهان‏ زاده شد و در سال 1110 ق، در همان شهر چشم از جهان فرو بست. او به «مجلسی دوم» و پدر بزرگوارش به «مجلسی اول» مشهور است و هر دو در شمار دانشمندان بزرگ شیعه می‏ باشند.

علامه محمد باقر مجلسی از بزرگ‏ترین عالمان شیعه است که خدمات گوناگون و فراوانی به جهان اسلام و مذهب تشیع کرده است. از جمله خدمات فرهنگی و دینی او تألیف کتاب‏های بسیاری در موضوعات مختلف دینی به دو زبان فارسی و عربی است. امّا در میان آثار گران سنگ علامه مجلسی، مجموعه عظیم بحارالانوار که به حق دایرة المعارف بزرگ شیعه است ـ بیش از دیگر آثار وی موجب شهرت او شده است

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا