امشب ابرماه آسمان را روشن می کند | تاثیر ابرماه بر روی خواب چیست؟

ابرماه کمیاب آسمان شب را روشن می کند. این پدیده نجومی دیدنی قرار است در 30 آگوست آسمان شب را زیبا کند.

ماه آبی یک ماه کامل است که در طول یک ماه تقویمی دو بار در آسمان ظاهر می شود. این رویداد هر دو تا سه سال یکبار اتفاق می افتد. ابرماه همچنین زمانی اتفاق می‌افتد که ماه در نزدیک‌ترین نقطه خود در مدار خود به دور زمین باشد. هنگامی که این دو پدیده به طور همزمان رخ می دهند، آن را ابرماه آبی می نامیم. در نزدیکترین فاصله از زمین، ماه بزرگ و اغلب نارنجی به نظر می رسد.

ناسا در وب سایت خود توضیح می دهد که از آنجایی که چرخه ماه 29.5 روز است، ماه کامل گاهی اوقات دو بار در یک ماه تقویمی رخ می دهد. یعنی در ابتدای یک ماه تقویمی یک ماه کامل در آسمان دیده می شود و سپس برای چرخه کامل دیگری از ماه زمان باقی می ماند و دومین ماه کامل در آسمان در همان ماه تقویمی دیده می شود. در اوایل این ماه، در اول آگوست، ما قبلاً یک ابرماه را دیدیم.

ماه روز قبل و چند روز بعد از 30 آگوست بسیار بزرگ به نظر می رسد. در این مدت 14 درصد بزرگتر و 30 درصد روشنتر از حد معمول دیده می شود. با دیدن ابرماه در آسمان مشکلی نخواهید داشت، زیرا ماه درخشان ترین چیز در آسمان است. همچنین اگر در افق پایین تر باشد بزرگتر به نظر می رسد، بنابراین زمان طلوع ماه را در منطقه خود جستجو کنید.

تاثیر ابرماه بر روی خواب

مطالعات نشان داده‌اند که وقتی ماه به زمین نزدیک‌تر است، می‌تواند بر چیزهایی مانند جزر و مد و حتی رفتار برخی از حیوانات تأثیر بگذارد. زمانی که ماه کامل قابل مشاهده باشد و در نزدیکترین فاصله خود از زمین باشد، تأثیر مضاعف بر جزر و مد دارد. جزر و مد به طور غیرمعمول کم و جزر و مد به طور غیر معمول بالا رخ می دهد.

به گزارش Live Science، برخی از موجودات در طبیعت، مانند مرجان ها، رفتارهای جنسی بیشتری از خود نشان می دهند. برخی از کارشناسان حتی ماه کامل را با کیفیت خواب ضعیف در انسان به دلیل افزایش روشنایی در آسمان مرتبط می دانند.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا