» اخبار روز » اخبار اقتصادی » سوناتا مدل 2024 زشت ترین نسخه شرکت هیوندای
اخبار اقتصادی - اخبار فناوری

سوناتا مدل 2024 زشت ترین نسخه شرکت هیوندای

شهریور 19, 1402 00

شرکت هیوندای از حدود 4 دهه قبل به تولید و فروش سوناتا می پردازد. این خودروساز در بهار سال گذشته در کره جنوبی از فیس لیفت نسل هشتم این سدان محبوب رونمایی کرد و مدتی بعد آن را روانه بازار کرد.

هیوندای سوناتا برای اولین بار به نسخه چهار چرخ متحرک مجهز شد. در ادامه با مشخصات نسخه چهار چرخ محرک هیوندای سوناتا آشنا می شویم.

شرکت هیوندای از حدود 4 دهه قبل به تولید و فروش سوناتا می پردازد. این خودروساز در بهار سال گذشته در کره جنوبی از فیس لیفت نسل هشتم این سدان محبوب رونمایی کرد و مدتی بعد آن را روانه بازار کرد. این خودرو در نسخه فیس لیفت به کابین مدرن تری مجهز شده است.
اکنون این خودروساز کره ای برای اولین بار سدان محبوب سوناتا را به نسخه تمام چرخ متحرک مجهز کرده است. این خودرو تنها در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.

هیوندای دیگر نسخه 1.6 لیتری توربو 182 اسب بخاری سوناتا را در بازار ایالات متحده عرضه نمی کند. در همین راستا، نسخه چهار چرخ محرک سوناتا تنها با موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی عرضه می شود که می تواند 194 اسب بخار قدرت تولید کند. نیروی تولید شده توسط این موتور توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می شود.

هیوندای اعلام کرد که نسخه چهار چرخ محرک سوناتا مانند خودروهای SUV این شرکت مجهز به گیربکس HTRAC با کلاچ هیدرولیک برای اتصال محور عقب است. همچنین سوناتا هیبریدی و سوناتا N لاین با موتور 294 اسب بخار همچنان تولید خواهند شد اما نسخه چهار چرخ متحرک برای آنها تولید خواهد شد. قابل سفارش نیست و مشتریان می توانند مانند قبل با سیستم دیفرانسیل جلو خریداری کنند.

هیوندای قصد دارد نسخه چهار چرخ متحرک سوناتا را از زمستان سال جاری به مشتریان عرضه کند و قطعا قیمت آن از نسخه فعلی که 25500 دلار قیمت دارد بیشتر خواهد بود.

برگرفته از گجت نیوز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×