خودرو آئولوس شاین مکس در بازار ایران + مشخصات و عکس

آئولوس شاین مکس به عنوان سدان وارداتی چینی ایران خودرو رونمایی شد. در ادامه با مشخصات و ویژگی های آئولوس شاین مکس آشنا می شویم.

گروه صنعتی ایران خودرو رسما از آئولوس شاین مکس به عنوان سدان وارداتی جدید خود رونمایی کرد. دانگ فنگ آئولوس شاین مکس در بین سدان های لوکس چینی قرار دارد و ایران خودرو قصد دارد آن را به بازار ایران وارد کند. این خودرو از نظر ابعاد بالاتر از KMC جی 7 کرمان موتور است و در بازار ایران به طور مستقیم با فینیکس آریزو 8 رقابت خواهد کرد.
معرفی خودرو آئولوس شاین مکس


طراحی

این خودرو از نظر طراحی سبک جذابی دارد و در نمای جلویی آن شاهد طراحی خشن هستیم. برای این نما، طراحان جلوپنجره ای بزرگ با المان های کرومی در کناره ها در نظر گرفته اند که در ترکیب با چراغ ها می تواند نمای جذابی ایجاد کند. بسته به نوع بنزینی و هیبریدی، گرافیک داخلی این چراغ ها متفاوت خواهد بود.

در نمای کنار این خودرو نیز سقف خودرو با شیب ملایمی به سمت در صندوق امتداد دارد. در نمای عقب نیز چراغ‌های یکارچه با گرافیک داخلی دودی رنگ جلب توجه می‌کنند. همچنین در نمای عقب نوشته‌های AEOLUS، DFM و A60MAX نیز به چشم می‌خورد.

آئولوس شاین مکس در بخش داخلی دارای طراحی جدید و جذابی است. روی داشبورد خودرو شاهد مانیتور و کلیدهای کنترلی هستیم که البته طراحان آنها را راننده‌محور طراحی کردند. همچنین در مقابل راننده نیز یک کلاستر دیجیتالی جای گرفته است. این خودرو در نسخه بنزینی از تریم داخلی سفید و طوسی با خطوط نارنجی و در نسخه هیبریدی از تریم مشکلی بهره می‌برد.

امکانات رفاهی و ایمنی

آئولوس شاین مکس از امکاناتی چون رادار نقطه کور، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کول باکس، صندلی شاگرد برقی با تنظیم 4 جهت به همراه گرم‌کن، صندلی راننده برقی 6 حالته به همراه تنظیم گودی کمر و سردکن و گرم‌کن، سیستم ورود و استارت بدون کلید، اتوهلد، ترمز پارک برقی، 6 ایربگ، سقف پانورامیک، سنسور نور و باران، صندلی‌های جلوی zero gravity، شیفتر دنده الکترونیکی و سنسور نور بهره می‌برد.

مشخصات فنی

آئولوس شاین مکس در نسخه بنزینی از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ TGDi بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 190 تا 197 اسب بخار و گشتاور 300 تا 320 نیوتن‌متر را به تولید می‌رساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس دوکلاچه تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نسخه هیبرید این سدان چینی نیز به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر مجهز شده است که با یک موتور برقی با می‌تواند قدرتی برابر با 174 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را ارائه دهد. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس E-CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

منبع: گجت نیوز

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا