زمان برخورد سیارک بنو به زمین مشخص شد | قدرت برخورد سیارک بنو معادل چند بمب اتم است؟

به گزارش بدینسان: ناسا با ردیابی عملکرد و رفتار سیارکی به نام بنو در 25 سال گذشته در گزارشی جدید اعلام کرد که احتمال دارد این سیارک در آینده به زمین برخورد کند.

بر اساس این تخمین، سیارک بنو که برای اولین بار در سال 1999 کشف شد، احتمالاً تا سپتامبر 2182 میلادی در داخل مدار زمین چرخیده و به زمین برخورد می کند.

کارشناسان ناسا در ماموریت علمی-فضایی Osiris-Rex می گویند: سیارک بنو هر شش سال یک بار از نزدیکی زمین می گذرد و تاکنون سه بار در سال های 1999، 2005 و 2011 نزدیک به برخورد با زمین بوده است. به گفته محققان، یک در 2700 یا 0.037 درصد احتمال برخورد این سیارک با زمین است. این در حالی است که محققان این برنامه علمی توانستند در سال 2020 این سیارک را لمس کرده و از آن نمونه برداری کنند.

 

این نمونه چند روز پیش برای اولین بار روی زمین فرود آمد و دانشمندان در حال بررسی آن هستند تا با کمک این نمونه ها به اسرار اساسی منظومه شمسی پی ببرند.
اخترشناسان مدت زیادی است که بنو را تماشا می کنند. نگرانی اصلی این است که با وجود احتمال 1 در 2700، در 24 سپتامبر 2182، بنو می تواند با نیروی 22 بمب اتمی به زمین ضربه بزند.
اگرچه این سیارک به اندازه سیارکی که دایناسورها را از بین برد بزرگ نیست، اما هنوز بسیار بزرگ است. اگر این سیارک با عرض حدود 500 متر به زمین برخورد کند، دهانه ای به قطر 10 کیلومتر و امواج ویرانگر تا شعاع 1000 کیلومتر ایجاد می کند.

هفت سال پیش، ناسا فضاپیمای Osiris-Rex را به سیارک Bennu فرستاد تا احتمال نابودی آن را بررسی کند. هدف Osiris-Rex نمونه برداری از Bennu برای درک ترکیب و رفتار این سیارک و ارزیابی تهدید آن بود.

نمایش کامل خبر

4 دیدگاه

    1. وقتی که می‌تونه از مدار زمین رد بشه یعنی اونقدر سطح ضخیمی داره که نشه با چند تا موشک نابودش کرد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا