پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 2024 - 05 - 02 ساعت :
» آموزش و سرگرمی » صحبت های تکان دهنده حمیدلولایی/بازیگری آخر و عاقبت ندارد!
آموزش و سرگرمی

صحبت های تکان دهنده حمیدلولایی/بازیگری آخر و عاقبت ندارد!

مهر 20, 1402 00

مصاحبه آقای لولایی و حرف های تلخ بعد از سال ها فعالیت در عرصه سینما و تلوزیون:

من به بازیگری علاقه داشتم ولی فکر نمی کردم که این کار برای من یک شغل بشه و تنها درآمدم از این راه باشه. بازیگری آخر و عاقبت ندارد!

حمید لولایی متولد 1334 در محله عشرت آباد تهران و اصالتا شمالی است اما بزرگ شده محله ای در میدان سپاه است.

این هنرمند در خانواده ای پرجمعیت متولد شده و 9 خواهر و برادر دارد.

ورود حمید لولایی به عرصه بازیگری

حمید لولایی از کودکی به جای بازی های کودکانه، به کار اجرای نمایش برای بچه های کوچه می پرداخت و با کشیدن نقاشی روی کاغذ و رول کردن آنها در یک جعبه، شروع به قصه گویی می کرد تا جاییکه خواهر کوچکترش را مسئول فروش بلیط کرده و از بچه ها برای تماشای نمایش خود مبالغی دریافت می کرد اما پس از مدتی پول بچه ها را پس می داد.

این هنرمند علاوه بر اجرای نمایش  برای کودکان، برای آنها قصه می گفت و در میان تعریف کردن خود از آنها می خواست که برایش خوراکی بیاورند تا حداقل مزد خود را دریافت کند.

حمید لولایی فعالیت حرفه ای خود را در سال 1358 با تئاتری به نام «سبزه دوست بچه ها» ساخته رضا ژیان در ژانر کودک آغاز کرد و در آن اکبر عبدی نیز حضور داشته و ایشان نیز اولین تجربه حرفه ای خود را بدست آورد.

این هنرمند پس از انجام چند تئاتر، در یک فیلم سینمایی نیز نقش آفرینی کرد که به خاطر ضعیف بودن بسیار آن، به اکران عمومی نرسید.

«سریال سربداران» اولین تجربه تلویزیونی حمید لولایی بود که در دو سکانس آن با گریمی سنگین حضور داشت اما در پخش، بازی های او به دلیل کوتاهتر شدن سریال، حذف شد. پس از این اتفاق به مدت 8 سال از فضای بازیگری تقریبا دور شده و به عنوان مدیر سینما آزادی فعالیت می کرد.

«فراموشخانه» مجموعه ای بود که با آن کار و بارش رونق یافت به همین خاطر از مدیریت سینما استعفا داد و به بازیگری روی آورد و روزی بر حسب اتفاق علی عمرانی از او خواست تا در مجموعه طنز « ساعت خوش» مهران مدیری ایفای نقش کند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×