پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 2024 - 05 - 02 ساعت :
» اخبار روز » اخبار اقتصادی » بنز و بی ام و حریف گلف GTI نشدند!
اخبار اقتصادی - اخبار روز - اخبار فناوری

بنز و بی ام و حریف گلف GTI نشدند!

مهر 20, 1402 00

بدینسان : نام آلمان با صنعت خودرو گره خورده است و برخی از باکیفیت ترین و معروف ترین خودروهای جهان در این کشور ساخته می شوند. زمانی که مجبور باشید بین برندهایی مانند مرسدس بنز، بی ام و، آئودی و فولکس واگن یکی را انتخاب کنید، قطعا سخت خواهد بود.

آلمان را می توان زادگاه صنعت خودروسازی نامید، زیرا اولین خودرو در این کشور ساخته شد و هنوز هم بسیاری از باکیفیت ترین و مدرن ترین خودروهای جهان از این گوشه جهان بیرون می آیند.

در همین حال، یک خودرو در بین آلمانی ها محبوب تر از سایرین است، فولکس واگن گلف GTI. دهه ها از معرفی فولکس واگن گلف GTI می گذرد و این خودرو همچنان یکی از محبوب ترین خودروهای آلمانی در جهان است. گلف GTI تا سال 2023 عنوان پرفروش ترین خودرو در بازار آلمان را به خود اختصاص داده است.

گلف GTI

شرکت خودروسازی فولکس ژانر خودروهای هاچ بک را در جهان با معرفی گلف آغاز کرد. ژانری که به سرعت در دنیای خودرو محبوب شد و گلف GTI همیشه نگین تاج سبد خودروهای هاچ بک بوده است.

مدل 2023 این خودرو با موتور 2 لیتری 241 اسب بخار قدرت تولید می کند که این نیرو را با گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ های جلو و در مدل اتوماتیک با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلوی خودرو منتقل می کند.

گلف در مدل 2023 GTI سیستم تعلیق را اصلاح کرده است که با کنترل الکترونیکی از سر خوردن خودرو جلوگیری می کند. به این ترتیب، به لطف افزایش قدرت موتور و سیستم کنترل الکترونیکی جدید، نه تنها خودرو در مسیر مستقیم نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر سریع‌تر عمل می‌کند، بلکه تجربه لذت‌بخشی را برای راننده در مسیرهای پرچالش و حتی در مسیرهای پیست مسابقه فراهم می‌کند.

گلف GTI تا سال 2023 رتبه اول لیست 10 خودروی پرفروش آلمان را دارد و بالاتر از خودروهایی مانند اپل کورسا، تسلا و مرسدس کلاس C قرار گرفته است.

/منبع: خبرآنلاین

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×