و این گریه های دسته جمعی/سکانسی از فیلم پری ساخته ی داریوش مهرجویی و بازی خسرو شکیبایی

و این گریه‌های دسته جمعی…

سکانسی از فیلم «پری» ساخته‌ی «داریوش مهرجویی» و بازی «خسرو شکیبایی»

فیلم پری که نویسندگی آن را مهرجویی براساس اقتباسی آزاد از رمان فرانی و زویی نوشته ی جروم دیوید سالینجر به انجام داده است حکایتگر دختری جوان و دانشجوی ادبیات است که با خواندن کتاب کوچکی درباه سلوک عارفی گمنام در قرن پنجم هجری قمری دچار تحولات فکری می شود.

داریوش مهرجویی در 17 آذر 1318 در خانواده‌ای فرودست در شهر تهران به دنیا آمد. او در نوجوانی به موسیقی علاقه‌مند شد و در کلاس موسیقی نیز شرکت کرد. او همچنین با کمک پدرش سنتور نواخت و پس از علاقه‌مندی به موسیقی غربی، پیانو نیز نواخت. مهرجویی در 17 سالگی به سینما علاقه‌مند شد و برای درک بهتر فیلم‌های روز به آموختن زبان انگلیسی پرداخت. داریوش مهرجویی به مدت یک سال مدیریت هتل آتلانتیک را برعهده داشت و در بیست سالگی برای تحصیل راهی امریکا شد. مهرجویی در ابتدا سینما می‌خواند اما خیلی زود سینما را رها کرد و در فلسفه به ادامه تحصیل پرداخت.

مهرجویی در سال 1371 فیلم سارا را براساس نمایش‌نامه خانه عروسک اثر هنریک ایبسن جلوی دوربین برد. داریوش مهرجویی دو سال بعد فیلم پری را با اقتباس از رمان رفانی و زویی و داستان کوتاه یک روز خوش برای موزماهی نوشته‌ی جروم دیوید سالینجر جلوی دوربین برد. این اقتباس بدون اجازه مولف ساخته شد و این اتفاق شکایت نویسنده آن را هم در پی داشت.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا