تجلیل از استاد بهزاد فراهانی در بیست و دومین مراسم حافظ/برای اولین بار در عمرم به خودم حسادت کردم!

تجلیل از استاد بهزاد فراهانی در بیست و دومین مراسم سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر(جشن حافظ)

برای اهدای جایزه استاد بهزاد فراهانی، آذر معماریان و همچنین هنرمند عرصه تئاتر، محمد رحمانیان و نیز شقایق فراهانی بر روی صحنه حاضر شدند.

محمد رحمانیان: حالا که نام بهزاد فراهانی در میان است باید درباره شصت سال فعالیت او حرف بزنم.

او به عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان اگر در این عرصه نبود بسیاری از آثار درخشان شکل نمی‌گرفت. او گروه بیسیم نجف آباد را تشکیل داد و بازیگران بزرگی چون پرویز پرستویی را وارد این هنر کرد. نمی‌شود از تئاتر ایران حرف زدن و نامی از افرادی چون فراهانی به میان نیاورد. بیش از سی سال است که با یکدیگر کار می‌کنیم و من به جای تمام شاگردان بهزاد فراهانی اینجا هستم

بهزاد فراهانی: برای اولین بار در عمرم به خودم حسادت کردم. از همگی سپاسگزارم. خیلی فکر کردم که روی سن چه بگویم و چند بیتی از غزل حافظ را هدیه می‌کنم.

دو سالی که در دانشکده در کنار علی معلم بودم، در کلاسی بودیم که افراد آن درس از بزرگان هنر امروز هستند. زمانی که علی معلم سر کلاس بود، وزن کلاس تغییر کرده و به سمت اندیشه و تفکر می‌رفت و در چالشی ژرف قرار می‌گرفتیم. علی معلم بسیار راستگو و شجاع بود. به خاطر دارم در تحلیل متن‌های کلاسی، علی معلم نقش اصلی را داشت و بسیار خوب قصه را کالبد شکافی می‌کرد. علی معلم پاک و منزه بود و اهل محافظه کاری نبود. خوشحالم که از این جشن من هم بهره‌ای دارم.

2 دیدگاه

  1. یه جایزه هم بخاطر خوب بزرگ کردن دختراش بهش بدن. واقعا که چشم بازار رو کور کرده. یارو انقد جنم نداره دخترش رو جمع کنه اونوقت بهش جایزه میدن. کاش بجای این جفنگ بازیا دنبال تربیت بچه هاش بود
    نامردی اگه منتشر نکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا