خاصیت شگفت انگیز انبه که باید حتما درباره آن بدانید

انبه میوه پرخاصیت و طبع گرمی دارد. انبه یکی از میوه های گرمسیری می باشد که پرتغالی ها این اسم روی آن گذاشته اند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. مصرف آن در دوران بارداری بسیار مفید است.به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند. به جلوگیری از آسم کمک می‌کند. سلامت استخوان را بهبود می‌دهد.

بیراه نیست که در بسیاری از مناطق دنیا، انبه را شاه میوه‌ها می‌نامند. در ادامه به ۱۲ خاصیت انبه برای سلامتی اشاره می‌کنیم. خواصی که آگاهی از آن‌ها احتمالا موجب می‌شود شما هم انبه را بیشتر از قبل در سبد غذایی‌تان بگنجانید. اصلی‌ترین خواص انبه در ادامه آورده شده است.

یکی از تأثیرگذارترین حقایق تغذیه‌ای انبه این است که فقط ۱ فنجان انبه تازه، تقریباً ۶۷ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن را فراهم می‌کند. این ویتامین محلول در آب سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، به بدن کمک می‌کند تا آهن را جذب کند و محرک رشد سلولی است. انبه همچنین منبع خوبی از مواد معدنی مس و فولات (اسید فولیک) است که به طور ویژه، مواد مغذی مهمی در دوران بارداری محسوب می‌شوند، زیرا به رشد و نمو سالم جنین کمک می‌کنند.

میوه کم‌کالری

یکی دیگر از فواید انبه، کم‌کالری بودن آن است. یک فنجان انبه تازه کمتر از ۱۰۰ کالری دارد و چگالی کالری آن بسیار پایین است، به این معنی که کالری کمی نسبت به حجم غذایی که ارائه می‌کند، دارد. در واقع، بیشتر میوه‌ها و سبزیجات تازه تراکم کالری کمی دارند. یک مطالعه نشان داده که مصرف میوه‌های تازه مانند انبه در ابتدای وعده غذایی، می‌تواند به شما کمک کند که در وعده‌های غذایی بعدی پرخوری نکنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که این قضیه ممکن است در مورد انبه خشک صادق نباشد. فقط ۱ فنجان (۱۶۰ گرم) انبه خشک حاوی ۵۱۰ کالری، ۱۰۶ گرم قند و چگالی کالری بالاتر است. اگرچه انبه خشک هنوز سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است، اما به دلیل چگالی کالری و قند بالا، بهتر است آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

کمک به پیشگیری از دیابت

انبه تازه در مقایسه با دیگر میوه‌های تازه، قند طبیعی نسبتا بالایی دارد. ممکن است فکر کنید که این می‌تواند برای افراد درگیر با بیماری دیابت یا برای کسانی که سعی در محدود کردن مصرف قند خود دارند، نگران‌کننده باشد. با این حال، هیچ مدرکی نشان نمی‌دهد که خوردن انبه تازه منجر به دیابت می‌شود یا برای افراد مبتلا به این بیماری ناسالم است. در واقع، بسیاری از مطالعات حتی مصرف بیشتر میوه‌های تازه را با خطر کمتر دیابت به طور کلی مرتبط کرده‌اند.

تحقیقات هنوز رابطه خاص بین انبه تازه و دیابت را بررسی نکرده‌اند. با این حال، مطالعه‌ای نشان داد افرادی که به مدت ۱۲ هفته هر روز ۱۰ گرم انبه خشک شده منجمد را به رژیم غذایی خود اضافه کردند، بهبود قابل توجهی در سطح قند خون داشتند. مطالعه اخیر دیگری به این نتیجه رسید که مصرف میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین سی و کاروتنوئیدها می‌تواند به جلوگیری از شروع دیابت کمک کند.

انبه هر دوی این مواد مغذی را دارد، بنابراین ممکن است فواید مشابهی داشته باشد، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است. با این حال، توجه داشته باشید که از آنجا که انبه سرشار از قندهای طبیعی است، این پتانسیل را دارد که در صورت مصرف بیش از حد در یک وعده، سطح قند خون شما را افزایش دهد. بنابراین همچنان بهتر است انبه را در حد اعتدال مصرف کنید، به این معنی که یک وعده معمولی حدود ۱ فنجان (۱۶۵ گرم) در هر روز مصرف شود

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا