پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 2024 - 05 - 02 ساعت :
» آموزش و سرگرمی » آیا می دانستید فواید سرماخوردگی چیست؟!
آموزش و سرگرمی

آیا می دانستید فواید سرماخوردگی چیست؟!

آبان 6, 1402 00

مزایای سرماخوردگی چیست؟

 از شر سموم بدن راحت می‌شوید
تب، دمای بدن شما را بالا می‌برد و حسابی عرق‌تان را در می‌آورد. وقتی هم که عرق می‌کنید سموم بدنتان دفع می‌شود. از آنجا که موقع سرماخوردگی باید استراحت کنید و مایعات زیادی بنوشید، بالاخره توفیق نوشیدن «روزانه هشت لیوان آب» معروف نصیب‌تان می‌شود. همینطور که ادامه دهید نه تنها آن ویروس سرماخوردگی را از بدن تان بیرون می‌کنید بلکه کلی از سموم جاخوش کرده در بافت‌های بدنتان نیز دفع می‌شوند.

بدن‌تان قوی‌تر می‌شود

حتماً این جمله معروف «چیزی که شما را نمی‌کشد، قوی‌ترتان می‌کند» را بارها شنیده‌اید. در مورد سرماخوردگی هم همین طور است. وقتی سیستم ایمنی‌تان مجبور می‌شود با یک ویروس جدید دست و پنجه نرم کند قوی‌تر می‌شود و در آمادگی بیشتری به سر می‌برد.

بدون نگرانی از چاقی، دلی از عزا در بیاورید

در حالت عادی باید کلی ورزش کنید و عرق بریزید تا چند کالری انرژی بسوزانید اما وقتی تب دارید بدون اینکه حتی انگشتتان را تکان داده باشید کالری می‌سوزانید. وقتی دمای بدن از ۵/۰ درجه سلسیوس بالاتر می‌رود متابولیسم پایه‌ای آن نیز هفت درصد بیشتر می‌شود. دغدغه تناسب اندام و عذاب وجدان را کنار بگذارید و حسابی بخورید تا زودتر خوب شوید. نگران نباشید؛ تبی که دارید اجازه نمی‌دهد چاق شوید.

قدر عافیت را بیشتر می‌فهمید

این دوره بهترین فرصت است تا قدر سلامتی‌تان را بیشتر بدانید. خوشبختانه سرماخوردگی بیماری جدی و خطرناکی نیست اما کلی اذیت می‌شوید و در می‌مانید. برای همین خدا را شکر می‌کنید که مریضی جدی دیگری به جان تان نیفتاده و محتاج کمک فرد دیگری نیستید. شاید فرصتی باشد برای اینکه تصمیم بگیرید مثلاً سیگار را ترک کنید، ورزش کنید، بیشتر به تغذیه و سلامت‌تان برسید و محصولات پروبیوتیک بیشتری مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدن‌تان تقویت شود و همیشه شکر سلامتی‌تان را بجا بیاورید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×