جود بلینگهام چقدر باهوش است؟

جود بلینگهام که در سال 2020 زادگاهش بیرمنگام را به مقصد دورتموند ترک کرد، به یکی از بهترین استعدادهای هافبک اروپا تبدیل شد.

این بازیکن 20 ساله اکنون در لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید چشم ها را به خود جلب می کند و یکی از برترین های تیم انگلیسی است که به دنبال پایان دادن به انتظار 57 ساله برای یک جام بزرگ بین المللی است. همه چیز را در مورد

در موردش چه می گویند ؟

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید: “این پختگی که او دارد، باعث می شود فراموش کنیم که او 20 ساله است. او خیلی سریع یاد گرفته است، و از حضور او در اینجا بسیار خوشحال هستیم و از اوقات خود لذت می برد، اما همیشه با پاهایش روی زمین است. و بسیار جدی و حرفه ای به کارش ادامه می‌دهد. ”

لوکا مودریچ، هافبک رئال مادرید: “او دارای شخصیت  دوست داشتنی است. تصادفی نیست که او با همه اینقدر خوب سازگار شده است. او پسری عالی است، با استعدادی خارق العاده. فکر نمی کنم حتی او هم باور کند که این همه گل به ثمر می رساند. من به او تبریک می گویم و امیدوارم به راهش ادامه دهد!»

فیل فودن، هافبک انگلیس: “او یکی از با استعدادترین بازیکنانی است که تا به حال دیده ام. من ضعفی در بازی او نمی بینم. فکر می کنم او همه چیز را به دست آورده است. من مطمئن هستم که او یکی از بهترین هافبک ها خواهد بود. و در جهان.”

ادین ترزیچ، مربی سابق دورتموند: “بوروسیا دورتموند به دلیل رشد استعدادها شناخته شده است، اما جود، در سن 19 سالگی او مسن ترین 19 ساله ای بود که تا به حال دیده ام.”

روی کین، هافبک سابق منچستریونایتد: “پتانسیل این بچه ترسناک است. او جثه خوبی دارد، شبیه یک فوتبالیست به نظر می رسد، او شبیه یک بوکسور است. او پسری قوی و قدرتمند است.”

کریس ساتون، مهاجم سابق تیم ملی انگلیس: “او کارها را بسیار آسان می کندیادم می آید که گازا [پل گاسکوئین] را در کارو رود تماشا می کردم و انگار داشت در باغچه پشتی اش بازی می کرد، مایل ها جلوتر از هر چیز دیگری در زمین. این چیزی است که شبیه تماشای بلینگهام است. فکر می‌کنم او احتمالاً هیجان‌انگیزترین آینده‌ای است که در طول زندگی‌ام به یاد دارم.”

گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس: “جود در گروهی است که ما دوستش داریم ،عملکرد بالا، تعمیر و نگهداری کم. او می خواهد پیشرفت کند. او از نظر پیشنهاد چیزهایی که می تواند به بازی او کمک کند در داخل کتاب مطالعه میکند. از نظر دریافت و حفظ اطلاعات، او بسیار خوب است. واقعا خوب.”

گل ها و حضور بلینگهام

بین المللی: 27 بازی، دو گل

مسابقات باشگاهی یوفا: 28 بازی، 11 گل

رقابت های داخلی: 161 بازی، 41 گل

ادعاهای بلینگهام برای شهرت

 

اولین بار برای پیوستن به تیم زیر 8 ساله های بیرمنگام قرارداد امضا کرد، بلینگهام در 14 سالگی برای زیر 18 سال و در 15 سالگی برای زیر 23 سال بازی می کرداو جوانترین بازیکن اول باشگاه بود و در یک بازی جام اتحادیه در سن 16 سال و 38 روز بازی کرد، قبل از اینکه جوانترین گلزن آنها (16 سال و 63 روز) در برد 2-1 لیگ مقابل استوک شود.

پس از تایید انتقال این بازیکن به دورتموند در سال 2020 پس از یک فصل کامل در تیم اصلی، بیرمنگام پیراهن شماره 22 بلینگهام را بازنشسته کرد “برای یادآوری یکی از خودمان و الهام بخشیدن به دیگران”. او شماره 22 را پوشید زیرا یکی از مربیان او در بیرمنگام گفت که او مهارت لازم را دارد که یک شماره 10، یک شماره 8 و یک شماره 4 باشد.

بلینگهام در اولین بازی خود در دورتموند مقابل MSV Duisburg دسته سوم در جام حذفی آلمان گلزنی کرد. با 17 سال و 77 روز سن در آن زمان، او را به جوانترین گلزن تاریخ BVB در یک مسابقه رقابتی تبدیل کرد (رکوردی که از آن زمان توسط یوسوفا موکوکو شکسته شد)

در اکتبر 2020، زمانی که تنها 17 سال و 113 روز داشت، اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لاتزیو انجام داد. او جوانترین انگلیسی است که بازی را در این رقابت ها شروع کرده است.

بلینگهام حساب خود را در لیگ قهرمانان اروپا در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی 2020/21 برابر منچسترسیتی باز کرد، و او را به جوان ترین گلزن دورتموند در این رقابت ها و جوان ترین بازیکن انگلیسی که در این تورنمنت موفق به گلزنی شده است (17 سال و 289 روز) تبدیل کرد.

در اکتبر 2022، بلینگهام سومین بازیکن جوانی شد که کاپیتان یک تیم لیگ قهرمانان اروپا بود، وقتی که در پیروزی 4-1 دورتموند در مرحله گروهی مقابل سویا به او بازوبند داده شد. او همچنین به جوانترین کاپیتانی تبدیل شد که در یک بازی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است.

در هر یک از چهار بازی اول خود در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2022/23 گلزنی کرد و به سومین نوجوانی تبدیل شد – پس از کیلیان امباپه و ارلینگ هالند – که در چهار بازی متوالی در این رقابت‌ها موفق به گلزنی شده است.

در فوریه 2023، بلینگهام با 19 سال و 235 روز سن، پس از کمک به دورتموند برای پیروزی 4-1 مقابل هرتابرلین، به جوانترین بازیکنی تبدیل شد که به 50 پیروزی در بوندسلیگا رسیده است.

دورتموند در روز پایانی قهرمانی بوندسلیگا 2022/23 را از دست داد، اما بلینگهام پس از قرار گرفتن در تیم منتخب سال، به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ انتخاب شد.

او در ژوئن 2023 به رئال مادرید نقل مکان کرد، اما مطمئن شد که طرفداران BVB می دانند که او قدردان زمانش در این باشگاه هستند، و نوشت: “با وجود اینکه مشتاقانه منتظر مقصد بعدی ام هستم، هرگز سفر به آنجا را فراموش نمی کنم. یک بار یک بوروس، همیشه یک بوروس.

پس از کریستیانو رونالدو (2009)، ایسکو (2013) و مارکو آسنسیو (2016) چهارمین بازیکنی شد که در اولین بازی خود در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا در قرن بیست و یکم گلزنی کرد.

در بازی سوم در براگا گلزنی کرد تا پس از کریستین کرمبو در سال 1998، تنها بازیکنی باشد که در سه بازی اول خود در لیگ قهرمانان برای این باشگاه گلزنی کرده است.

گل تساوی فوق‌العاده‌ای را به ثمر رساند و سپس در اولین کلاسیکو، پیروزی 2-1 مقابل بارسلونا در 28 اکتبر 2023، گل برتری را به ثمر رساند.

جام کوپا را به عنوان برترین بازیکن زیر 21 سال جهان به دست آورد و گفت: کسب این جام معنای زیادی دارد، اما برای من مهم جام های تیمی است و برای من مهم این است که به رئال مادرید و انگلیس کمک کنم تا جام ها را کسب کنند.

بلینگهام که در نوامبر 2020 اولین حضور خود در تیم بزرگسالان انگلیس را در یک بازی دوستانه مقابل جمهوری ایرلند ارائه کرد، پس از تئو والکات و وین رونی، سومین جوان ترین ملی پوش سه شیرها شد .

در سال 2021، او به جوانترین بازیکنی تبدیل شد که در یک تورنمنت فینال یورو (17 سال و 349 روز) حضور داشت، زمانی که او در هشت دقیقه پایانی پیروزی انگلیس مقابل کرواسی در ومبلی جایگزین هری کین شد. کاچپر کوزلوفسکی لهستانی (17 سال و 246 روز) تنها شش روز بعد معیار جدیدی را تعیین کرد.

آن بازی کوتاه مقابل کرواسی، بلینگهام را به جوان ترین بازیکن انگلیس تبدیل کرد که در یک تورنمنت بزرگ حضور داشته است.

او 18 سال و چهار روز داشت که در شکست اوکراین در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 انگلیس ظاهر شد و او را به جوان ترین بازیکنی تبدیل کرد که در یک بازی حذفی یورو حضور داشته است.

بلینگهام با به ثمر رساندن اولین گل ملی بزرگسالان خود مقابل ایران در فینال 2022، جوانترین بازیکنی شد که در جام جهانی برای انگلیس گلزنی کرد.

درد دل جود بلینگهام

مردم همیشه به من می گویند که من چقدر بالغ هستم و من شخصاً آن را نمی بینم. من شاید یک جام را در دوران حرفه ای ام برده ام و این واقعا کافی نیست. من می‌خواهم خیلی بیشتر برنده شوم و می‌خواهم همچنان مرزهای پتانسیل و استعدادم را پیش ببرم.”

برای من، بازی در [لیگ قهرمانان] فوق‌العاده است. این افتخار بزرگی است. فکر می‌کنم همه بازی‌ها را به خوبی انجام داده‌ام. بهترین عملکرد من در رنگ‌های BVB در لیگ قهرمانان بوده است.»

“شما خودتان با عدم آمادگی و اعتماد به نفس فشار ایجاد می کنیدخوشبختانه اعتماد به نفس ندارم و همیشه سعی می کنم آماده بمانم. من همیشه کاملاً مطمئن هستم که می توانم به چیزهایی که می خواهم دست پیدا کنم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا