پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 2024 - 05 - 02 ساعت :
» آموزش و سرگرمی » اکبر عبدی بازیگر طناز ایران لحظاتی شاد را به واسطه‌ این تصویر برای خانواده خود به يادگار گذاشت
آموزش و سرگرمی

اکبر عبدی بازیگر طناز ایران لحظاتی شاد را به واسطه‌ این تصویر برای خانواده خود به يادگار گذاشت

آبان 14, 1402 00

هیچ ایرانی نیست که اکبر عبدی بازیگر ایرانی را  نشناسد او برگرفته از بازی‌های وتقش های که دارد میتوان گفت یکی از بازیگران حرفه ایرانی است که سالهاست به معناي واقعی کلمه هنرنمایی میکند  وکلی خاطره برای مخاطبان به ارمغان آورده است. تصویری از دورهمی شاد آقای بازیگر ایرانی.

اقا اکبر عبدی در تاریخ ۴ شهریور سال ۱۳۳۹ در نازی‌آباد تهران چشم به جهان باز کرد پدر اکبر عبدی،  بزرگ‌شده روستای باقرآباد از توابع استان اردبیل و مادر او اصالتا تهرانی است.آنها پس از ازدواج زندگی خود را در پایتخت ایران آغاز کردند. پدر وی  در کارخانه چیت‌سازی مشغول به کار بود و مادرش هم به عنوان‌ خیاط شناخته شد. آقای اکبر عبدی سه برادر به نام‌های اصغر، علی و ناصر و یک خواهر به نام اشرف دارد که یکی از برادران او در سال ۱۳۸۰ به مقام شهادت رسید. او در دوران کودکی ، مانند سایر کودکان آن دوره بسیار ساده و خالی از هرگونه تجمل بود.

بیوگرافی اکبر عبدی، مانند هر فرد دیگری سرشار از لحظات شیرین و دشوار است. به‌عنوان‌ نمونه  او متکی بود که هر پسر نوجوان هم سن خود، در دوران نوجوانی باید یک حرفه یاد می‌گرفت که در آینده همان کار را ادامه دهد. جناب آقای عبدی با کار کردن در آهن‌ فروشی، کارگاه تراشکاری و قالب‌سازی اوقات خود را می‌گذراند تا بالاخره در یک حرفه، مهارت لازم را کسب کرد، اما این موضوع او را راضی نمی‌کرد.تا اینکه علاقه او  باعث شد  زمان خود را تنها در کارگاه تراشکاری نگذراند و قسمتی از وقتش را به حضور در گروه‌های تئاتر اختصاص دهد.

او به لطف وعنایت خدای متعال  وهمچنین پدر و مادرش توانست به مدرسه برود و در آنجا علم بیاموزد. موقعیتی که در آن دوران برای همه کودکان دست‌یافتنی نبود.

فعالیت هنری آقای بازیگر در سال ۱۳۶۳ با حضور در فیلم جنجال بزرگ برای اولین بار در سینما بود که  کار خود را در این عرصه آغاز کرد.

جالبه که بدانید مهمترین اتفاقی که در زندگی شغلی اکبر عبدی رخ داد، ایفای نقش در برنامه بازم مدرسه‌ام دیر شد، بود که او را در ایران به شهرت رساند. این برنامه که مخصوص کودک و نوجوان بود، در سال ۱۳۶۳ فیلم‌برداری و در همان سال از تلویزیون پخش شد. ود نهایت برگرفته از نقش‌ های متعددی که داشت کارنامه هنري خود را هرچه‌ تمام تر توانست درخشان تر کند.

برنامه بازم مدرسه‌ام دیر شد، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های دهه شصت بود که مخاطبان آن کودکان و نوجوانان بودند، اما بسیاری از بزرگسالان نیز به آن علاقه داشتند.قدرت بازیگری و راحتی او در مقابل دوربین باعث شد که کارگردان‌های بیشتری به او توجه کرده و مایل باشند اکبر عبدی در فیلم‌های آنها ایفای نقش کند. پس‌ از آن حضور اکبر عبدی در سینما و تلویزیون پررنگ شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×