» اخبار روز » اخبار سیاسی » ترفند جنگی عجیب روس ها در نبرد با اوکراین!
اخبار سیاسی

ترفند جنگی عجیب روس ها در نبرد با اوکراین!

تیر 18, 1402 00

ساتون، محقق نیروی دریایی، آنچه را که به نظر می‌رسید روی ناو روسی Admiral Essen از طریق تصاویر ماهواره‌ای در بندر کریمه سواستوپل در روز 22 ژوئن و همچنین در سه کشتی جنگی دیگر در روزهای بعد “نقاشی” بود، مشاهده کرد.

به گفته ساتون، این چهار کشتی حامل موشک های کروز هستند که در حملات ویرانگر در سراسر اوکراین استفاده شده است. در 29 ژوئن، وب‌سایتی که به اشتراک‌گذاری اخبار مربوط به ناوگان دریای سیاه روسیه اختصاص داشت، تصویری از یک مین‌روب دوران شوروی را به اشتراک گذاشت که به نظر می‌رسید با نوارهای تیره ضخیم در دو طرف نقاشی شده بود.

گفته می شود این تصویر که خودی نتوانست آن را تایید کند حدود یک ماه پیش گرفته شده است. سیدهارت کاوشال، پژوهشگر نیروی دریایی در موسسه Royal United Services در لندن، تلاش گزارش شده برای استتار را به Insider تایید کرد. و توضیح داد که چگونه اپراتور یک کشتی بدون سرنشین (USV یا پهپاد دریایی) می تواند توسط آن فریب بخورد.

یو اس وی های اوکراینی از راه دور توسط یک اپراتور انسانی از طریق فید ویدیویی کنترل می شوند. آنها با سرعت زیاد حرکت می کنند و تنها زمان کوتاهی را برای انتخاب هدف به اپراتور می دهند.

کاوشال گفت: “به نظر می رسد که در این مورد، استتار در درجه اول برای اطمینان از این است که در بردهای بسیار طولانی، یک حسگر الکترواپتیکال با کیفیت پایین ممکن است کشتی را از درهم ریختگی پس زمینه متمایز نکند.” به لطف رنگ تیره، کشتی در برابر آب کوچکتر به نظر می رسد.

او گفت که به این ترتیب، رنگ یک “مزیت نسبتا ارزان” در برابر هواپیماهای بدون سرنشین خواهد بود. وی افزود که این تاکتیک حتی ممکن است در برابر پهپادهای هوابرد و تصاویر ماهواره ای تجاری موثرتر باشد. ساتن در تحلیل خود اشاره کرد که چگونه آب تیره اغلب در چنین تصاویری ظاهر می شود و آن را به یک استتار موثر برای رنگ های تیره تبدیل می کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×