سپند امیرسلیمانی و تبریک تولد خاص پدرش/فقط بايد جاى من باشين تا بدونين چه لذتى داره كنارش بودن خداروشكر!!

تولدت مبارك جان دلم فقط بايد جاى من باشين تا بدونين چه لذتى داره كنارش بودن خداروشكر كه دارمش و اميدوارم كه هميشه بالاى سرم باشه و عشق كنم از وجودش…

تصویر و متنی که سپند امیرسلیمانی برای تولد پدرش منتشر کرد.

در ادامه نگاهی به زندگی هنری و شخصی سعید امیرسلیمانی می اندازیم :

سعید امیرسلیمانی سال 1321 در سنگلج تهران متولد شد. وی کارگردان ، بازیگر و نویسنده ایرانی است که جزو پیشکسوتان هنر ایران محسوب می شود.

سعید امیر سلیمانی 18 ساله بود که بازیگری را از تئاتر شروع کرد. او پدر کمند و سپند سلیمانی است که هردو به خوبی در عرصه بازیگری ایران شناخته شده اند.

سعید امیر سلیمانی پس از اینکه در سنگلج متولد شد ، در شهر شمیران بزرگ شد. پدر او بسیار به هنر و موسیقی علاقه داشت طوری که منزل وی ، جمعی از هنرمندان مطرح ان دوره مانند مرضیه ، ابولحسن خان صبا و غلامحسین بنان رفت و امد می کردند.

سعید در چنین فضای هنری بزرگ شد و از همان کودکی به عرصه هنر علاقه مند شد. وی به دلیل استعداد ذاتی که داشت از همان کودکی در مدرسه نمایش می ساخت و نمایش هایی که با پدر و مادر خود دیده بود ، خودش به همراه دوستانش اجرا می کرد.

فعالیت حرفه ای او هنگامی که 18 ساله بود با ورود به تئاتر اناهیتا آغاز شد. تئاتر اناهیتا در ان زمان سرپرستان بنامی همچون مهین ، مهدی فتحی ، محمود دولت ابادی داشت. او در تئاتر اناهیتا به مدت یک سال دوره گذراند و برای اولین بار با یک نقش جانبی در تئاتر اتللو که نوشته شکسپیر بود ایفای نقش کرد.

با گذشت زمان و فعالیت در تئاتر اناهیتا ، با پیشنهاد محمود دولت ابادی به استخدام تئاتر درامد. بعد ها به همراه جمشید مشایخی ، ایرج امامی ، ازیتا لاچینی گروهی هنری تشکیل دادن که تا قبل از انقلاب فعال بود.

امیر سلیمانی در سال 73 از اداره تئاتر بازنشسته شد و تا سال 1380 به طور پیوسته در سینما و تلوزیون فعالیت داشت. وی تا چند سال در دبی اقامت داشت تا اینکه با دعوت محمدرضا ورزی به ایران امد تا در سریال معمای شاه مجدد فعالیت خود را اغاز کند.خانواده سعید امیر سلیمانی:

کمند و سپند امیر سلیمانی فرزندان امیر سلیمانی هستند که خود نیز در جمع هنرمندان بازیگر قرار دارند و نقش های زیادی در کارنامه خود ثبت کرده اند.

کمند در تاریخ 16 خرداد 1352 متولد شد و اولین فرزند سعید امیرسلیمانی است. کمند بازیگری را از 7 سالگی اغاز کرد. در ان زمان نمایش سنجاب ها را در تئاتر اجرا کرد. بعد ها در سال 1360 اولین تجربه بازیگری او در تلوزیون در سریال پدر سالار رقم خورد. در ان فیلم نقش اذر را اجرا کرد و یکی از ماندگار ترین تجربه های خود را رقم زد.سپند امیرسلیمانی که دومین فرزند می می باشد ، در تاریخ 28 اذرماه 1356 متولد شد. سپند نیز مانند دیگر اعضای خانواده به خوبی در نقش های خود درخشید و امروزه به شهرت رسیده است.

 

 

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا