پیغام خطرناک رادوشویچ در تماس با فیفا

در این مطلب اخبار 24 ساعته تیم فوتبال پرسپولیس را به صورت یکجا خواهید خواند.

 پیغام خطرناک رادوشویچ در تماس با فیفا 

بوژیدار رادوشویچ به فیفا اطلاع داد که مطالبات او از سوی باشگاه پرسپولیس کامل پرداخت نشده است.

به گزارش “ورزش سه”، باشگاه پرسپولیس هنوز نتوانسته 40 هزار یورو باقیمانده از مطالبات بوژیدار رادوشویچ را پرداخت کند و این در حالی است که 20 روز از مهلت قرمزها برای پرداخت این بدهی می‌گذرد.

بر اساس توافقنامه پرسپولیس با این گلر کروات، تاخیر در پرداخت اقساط او باعث جریمه 200 هزار یورویی می‌شود و به عبارتی ممکن است با دیرکرد در پرداخت 4 قسط، مطالبات رادو دو برابر شود. البته قرمزها اقساط اولیه را به موقع پرداخت اما در قسط سوم با مشکل مواجه شدند.

در حالی که باشگاه پرسپولیس مدعی واریز وجه از بانکی در ایتالیاست، رادوشویچ در پاسخ به فیفا در مورد پرداخت قسط سوم مطالبات اعلام کرده که 160 هزار یورو واریز شده اما هنوز 40 هزار یورو باقی مانده است.

این پیغام خطرناک حالا ممکن است جریمه 200 هزار یورویی را برای پرسپولیس در پی داشته باشد. البته رادو در صورتی که این پیغام را به فیفا نمی‌فرستاد، به نوعی باید از 40 هزار یوروی خود صرف نظر می‌کرد.

حالا کمیته انضباطی فیفا در مورد جریمه پرسپولیس تصمیم‌گیری خواهد کرد. جالب اینکه اگر پرسپولیس تا 15 سپتامبر نتواند قسط چهارم را بپردازد، یک 200 هزار یورو دیگر هم جریمه می‌شود.

حکم پرونده رادوشویچ پس از شکایت او در پی قرارداد سه‌ساله‌ای صادر شد که در دوران محمدحسن انصاری‌فرد به امضا رسید و علاوه بر افزایش مدت و مبلغ، قرارداد او را از دلار به یورو تغییر داد.

_____________________________________________________________________________

وثیقه سنگین باشگاه پرسپولیس در گرو بانک

بعد از فروش ۱۰ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس در بورس، ۳۵۰ میلیارد تومان نقدا به حساب این باشگاه واریز شد و در ادامه بعد از صرف ۸۰ میلیارد تومان از این پول، ۲۷۰ میلیارد تومان در یکی از بانک‌ها سپرده‌گذاری شد و به پشوانه این پول، پرسپولیس ۱۴۳ میلیارد تومان وام گرفت. در ادامه باشگاه پرسپولیس برای پرداخت هزینه‌های ارزی خود حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار هم به صورت ارزی از بانک مذکور وام گرفت و قرار بود به صورت اقساطی این پول بازپرداخت شود که تا امروز انجام نشده است.

بر اساس اطلاعاتی از منابعی در باشگاه پرسپولیس، از ۲۷۰ میلیارد سپرده شده، در چند نوبت مبالغی برای هزینه‌های جاری باشگاه نظیر پرداخت مطالبات بازیکنان هزینه شده و در حال حاضر چیزی حدود ۱۸۰ میلیارد تومان در حساب باشگاه موجود است. این در حالی است که مدیران باشگاه پرسپولیس قصد دارند حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از این پول را بابت بدهی ریالی خود به بانک بپردازند و باقی‌مانده را هم صرف پرداخت آپشن‌های قرارداد بازیکنان مربوط به فصل گذشته کنند.

باشگاه پرسپولیس بابت وام ارزی خود به بانک تا به حال قسطی پرداخت نکرده و سررسید قسط پایانی هم پایان مرداد ۱۴۰۲ تعیین شده است. به همین خاطر پرسپولیس در هفته‌های اخیر سند ورزشگاه شهدای گمنام را نزد بانک به عنوان وثیقه قرار داده تا بعد از تامین منابع مالی لازم بتواند سند خود را آزاد کند. البته در این میان بانک طبق قرارداد خود، جرایمی بابت دیرکرد پرداخت قسط وام ارزی در نظر می‌گیرد که قطعا هرچه بازپرداخت پول به تعویق بیفتد، پرسپولیس باید پول بیشتری پرداخت کند.

_____________________________________________________________________________

کنایه ریز گل محمدی به درویش

درحالی که چیزی تا شروع فصل جدید لیگ برتر باقی نمانده ،پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل قبل هنوز درگیر جذب بازیکن است و کار این تیم در نقل و انتقالات به پایان نرسیده است. پرسپولیس کمترین ورودی را بین تیم های لیگ برتری داشته و هنوز در چند پست مشکل دارد. این تیم گلر ذخیره، مدافع چپ و مهاجم نوک می خواهد و هنوز گزینه های مدنظر یحیی جذب نشدند. حدود یکماه از آخرین خرید پرسپولیس می گذرد و باشگاه در این مدت در جذب بازیکنان مدنظر کادرفنی ناکام بوده است.

پرسپولیس ترکیب خوبی در اختیار دارد ولی ضعف در چند پست می تواند در طول فصل و به ویژه بازی های لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم مشکلاتی را ایجاد کند. به خصوص اینکه رقبای پرسپولیس در آسیا به شدت تقویت شدند و موفقیت در مقابل این تیم ها بسیار سخت است. یحیی بعد از مدت ها سکوت بالاخره به حرف آمد و روز گذشته در خصوص شرایط تیمش و همچنین وضعیت پرسپولیس در نقل و انتقالات صحبت کرد.

سرمربی سرخ پوشان در بین صحبت هایش کنایه ریزی هم به رضا درویش زد. او در مصاحبه اخیرش در مورد جذب بازیکنانی که می خواست ولی با تیم هایشان قرارداد داشتند گفت: با توجه به قوانین جدید مسیر نقل و انتقالاتی ما عوض شد. در مجموع برخی گزینه‌ها جذب شدند و برخی هم نه و برخی نفرات هم سر از تیم‌های رقیب درآوردند. در قلب خط دفاعی تیم تقویت شده. در خط میانی روی یکی از لژیونرها حساب کردیم که جذب نشد.

نمی‌دانم چرا این تصور وجود دارد که باید بازیکن رضایت‌نامه داشته باشد و در غیر این‌صورت جذب نمی‌شود. هر سه گزینه مدنظر ما که قرارداد داشتند جذب نشدند. برخی اتفاقات هم در برخی پست‌ها به ویژه خط حمله و دروازه رخ داده که احتیاج به تقویت این پست‌ها داریم. درویش در مدت زمانی که در پرسپولیس حضور دارد عملکرد خوبی داشته و سال قبل هم پرسپولیس در زمان مدیریت او موفق به کسب ۳ جام شد. با این حال درویش به این معروف است که برای رضایتنامه بازیکن پول نمی دهد و هر زمان یحیی بازیکنی را که تحت قرارداد با تیم دیگری بوده را خواسته، او موفق به جذب آن بازیکن نشده است.

این درحالی است که مثلا تیمی مثل استقلال برای جذب فقط ۳ بازیکن تیم ملی امید یعنی خالدآبادی،برزگر و تورانیان حدود ۲۰ میلیارد تومان پول رضایتنامه داده است ولی پرسپولیس در این زمینه کاملا ناموفق بوده است. در لیست نقل و انتقالاتی یحیی گل محمدی محمدرضا خالدآبادی،سعید عزت اللهی ،رضا شکاری و شهریار مغانلو بودند که این نفرات با تیم هایشان قرارداد داشتند. درویش هیچ کدام از این بازیکنان را جذب نکرد و این نفرات یا در تیم هایشان باقی ماندند و یا به تیم دیگری رفتند.

خالدآبادی راهی استقلال شد. عزت اللهی وضعیت پیچیده ای در وایله دارد. شکاری راهی سپاهان شد و مغانلو هم در تیمش ماند. هواداران پرسپولیس همیشه این گلایه را به درویش دارند که او نمی تواند بازیکنی که تحت قرارداد با باشگاهی دیگر است را به خدمت بگیرد و…

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا