دسته‌بندی نشده

عکسی دیده نشده از جذابیت چشمگیر والدین مهستی و هایده

بدینسان: هایده و مهستی خواننده قدیمی و معروف اهل ایران هستند که بیشتر مردم با آهنگ های این دو خواننده خاطره های خوبی دارند.

عکسی دیده نشده از والدین هایده و مهستی به اشتراک گذاشته شده است.

هایده و مهستی متولد تهران بودند، مادرشون “زینت بلغاری” متولد رشت و پدرشون “محمدباقر بیک دده بالا” اهل تبریز بود. به گفته هردو خواهر؛ صدای زیباشون رو از مادر به ارث بردند. تصاویری کمتر دیده شده از والدین هایده و مهستی در فضای مجازی منتشر شده است.

مهستی در ۲۵ آبان ۱۳۲۵ در تهران زاده شد. از خوانندگان موسیقی اصیل و همچنین پاپ ایرانی است.پرویز یاحقی استعداد خوانندگی او را در نوجوانی کشف کرد. خواهر او نیز یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان موسیقی پاپ ایران یعنی هایده است. هایده از مهستی بزرگ‌تر بود، اما مهستی زودتر از خواهر خود پا در وادی هنر گذاشت. وی نام خود را از مهستی گنجوی شاعر ایرانی وام گرفته بود.


خدیجه دده بالا که بعدها با روی آوردن به خوانندگی نام هنری مهستی را برای خود برگزید، در سال 1946(1325) متولد شد. در نوجوانی استعدادش برای خوانندگی توسط پرویز یاحقی، یکی از مشهورترین موسیقیدان های ایران، کشف شد.
نخستین آوازهای او در مجموعه گلهای رنگارنگ که در دهه چهل از رادیو ملی ایران پخش می شد، به کارهای او اعتبار بخشید و او را به خواننده ای محبوب در دهه های چهل و پنجاه بین مردم بدل ساخت و به علاوه راه را برای ورود خواهر بزرگترش، هایده به عالم خوانندگی نیز باز کرد.

هایده

هایده متولد ۲۱ فرورد ۱۳۲۱ در تهران ، خواننده موسیقی پاپ و سنتی ایرانی بود

با صدای به ارث رسیده از مادرش و با الگو از دلکش به موسیقی روی آورد خیلی زود ازدواج کرد اما بخاطر بیماری دیابت در ۴۷ سالگی چشم از جهان فروبست

خانواده

نام اصلی اش معصومه دده بالا متولد خیابان عین الدوله تهران بود و تنها یک خوهر کوچک تر از خود بنام مهستی دارد

همانطوری که از نام خانوادگی تُرکی ایشان مشخص است پدرش اهل تبریز و مادرش از تورک های مهاجر از کشور بلغارستان بود

مولودی خوانی

مادرش خانم زینب بلغاری مولودی خان سفره ها و مراسمات مذهبی بود و هایده به همراه خواهرش اغلب در کنار مادر در این مراسمات مولودی خوانی می کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا