دوره نقاهت عمل بینی چقدر طول می کشد؟

بسیاری از افراد به دلایل مختلف پزشکی یا زیبایی برای جراحی بینی مراجعه می کنند. باید بدانید که برای به دست آوردن نتایج خوبی از این اقدام; دوران نقاهت پس از آن را باید به خوبی و با دقت فراوان سپری کنید تا نتیجه نهایی برای شما لذت بخش باشد. همچنین توجه داشته باشید که دوره نقاهت پس از جراحی بینی ممکن است تا شش ماه طول بکشد و حتی ممکن است مجبور باشید تا دو سال برای تکمیل دوره تغییرات صبر کنید. دوره نقاهت پس از جراحی بینی شامل مراقبت‌های بسیار و زیادی است که هر کدام می‌توانند بر نتیجه نهایی شما از عمل تأثیر بگذارند. موثر باشدعلائم رایج بهبودی پس از جراحی بینی

باید بدانید که نباید بلافاصله پس از برداشتن گچ انتظار دیدن بینی زیبا را داشته باشید. در این مدت اطراف بینی و خود به شدت متورم و کبود می شود و اثر گچ بینی نیز روی آن باقی می ماند. بنابراین باید تا پایان ماه اول و گاهی ماه دوم صبر کنید تا ورم و کبودی از بین برود و بینی شما خوش فرم شود. نتیجه نهایی جراحی بینی به آرامی و به تدریج ظاهر می شود و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید تا شش ماه صبر کنید.

سایر علائم رایج بعد از جراحی بینی شامل حالت تهوع و سرگیجه است که به طور کلی طبیعی است و پس از تحمل دوره های خاص ناپدید می شود. همچنین ممکن است برای مدتی تپش قلب و بثورات پوستی را تجربه کنید که علائم نگران کننده ای نیستند.

علاوه بر این، خونریزی بعد از جراحی بینی نیز طبیعی است. اگر خونریزی بینی دارید؛ مقداری گاز استریل در سوراخ های بینی بریزید یا قسمت پایین بینی را کمی فشار دهید و پانزده دقیقه نگه دارید. اگر خونریزی شما به طور غیرقابل کنترلی زیاد بود. باید به جراح خود مراجعه کنید.
مراقبت های لازم در دوران نقاهت بعد از جراحی بینی

جراحی بینی به طور کلی دو ساعت طول می کشد و مراقبت های بعد از این عمل است که نتیجه نهایی آن را تغییر می دهد. مراقبت های لازم در دوران نقاهت بعد از جراحی بینی برای افرادی که بینی های گوشتی یا استخوانی دارند یکسان است. اما باید بدانید که باید تک تک جزئیاتی که جراح گفته است را رعایت کنید تا در دوران نقاهت با مشکل خاصی مواجه نشوید:
مصرف مسکن

باید توجه داشته باشید که درد، تورم و کبودی بعد از عمل طبیعی است و مسکن های تجویز شده توسط جراح را مصرف خواهید کرد. می توانید روند بهبودی را برای خود آسان تر کنید. اگر در این دوره درد کمتری احساس می کنید؛ شما می توانید سایر فعالیت های ضروری را راحت تر انجام دهید و از این رو روند بهبودی شما سریع تر خواهد بود.
از کمپرس آب سرد استفاده کنید

دقت داشته باشید که سه روز اول بعد از عمل باید از کمپرس آب سرد استفاده کنید و بعد از آن از کمپرس آب گرم استفاده کنید تا کبودی و تورم صورتتان کم کم برطرف شود. باید بدانید که در کمپرس آب سرد یخ نباید مستقیماً با محل جراحی تماس داشته باشد و در هر ساعت بیش از ده دقیقه از این کمپرس استفاده نکنید.

به بینی فشار نیاورید

در طول دوره نقاهت بعد از جراحی بینی و همچنین پس از آن، نباید اجازه دهید فشار زیادی وارد بینی شما شود. مثلاً در چند هفته اول باید با دهان باز عطسه کنید و بعد از دوره نقاهت باید به مواردی مانند عطسه و گوز زدن، خندیدن و موارد دیگری که ممکن است به بینی شما فشار بیاورد مانند بوسیدن توجه کنید. .
مصرف مایعات فراوان و عدم مصرف غذاهای جویدنی و ادویه های تند

در دوران نقاهت باید مایعات و غذاهای آبکی فراوان مصرف کنید و از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارند خودداری کنید. اجتناب کنید همچنین از مصرف زیاد ادویه ها خودداری کنید.
استفاده از چسب

استفاده از چسب را بعد از عمل فراموش نکنید. باید دو ماه اول این موضوع را رعایت کنید تا بینی شما به فرم دلخواه برسد.

خوب است تا زمانی که دوره نقاهت شما تمام شده است بیش از حد فعال نباشید. به ویژه هفته اول را به استراحت کامل اختصاص دهید. فعالیت بدنی زیاد ممکن است نتیجه نهایی عمل را تغییر دهد و چندان رضایت بخش نباشد.

 
نتیجه

باید بدانید که نتیجه نهایی جراحی بینی به مراقبت هایی که در دوران نقاهت انجام می دهید بستگی دارد. هر چه در این مدت بیشتر به توصیه ها عمل کنید، از نتیجه عمل خود رضایت بیشتری خواهید داشت. بنابراین، جراح خود را فراموش نکنید و دائماً با او در تماس باشید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب بعد از جراحی بینی باید شش ماه تا دو سال صبر کنید. البته باید بدانید که نتیجه کلی بعد از دو ماه مشخص می شود.

در طول دوره نقاهت پس از جراحی بینی، تا حد امکان باید از انجام بسیاری از فعالیت ها خودداری کنید. به رژیم غذایی خود توجه کنید و عادات خواب خود را تغییر دهید تا در نهایت نتیجه خوبی از عمل بینی بگیرید. توجه داشته باشید که مراقبت های بعد از این عمل هرگز تمام نمی شود و باید این مراقبت را به طور دائم انجام دهید.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا