چرا شیرها بعد از جفت گیری با هم دعوا می کنند؟

برخلاف تصور اکثر مردم، دلیل این همه غرغر این نیست که شیر نر پوست گردن یا گوش شیر را گاز می گیرد (در واقع، وقتی گاز می گیرد، تمام تلاشش را می کند که پوست او را اسیب نزند. او به او زنده و سالم نیاز دارد تا فرزندانش را پرورش دهد)  دلیل ناراحتی این است الت تناسلی او پر از خار است : بله، خار!

این خارهای آلت تناسلی در واقع برای چنگ زدن دیواره های واژن شیرها مفید هستند، که ممکن است به عنوان محرک تخمک گذاری و در نتیجه تولد احتمالی توله ها میشود.

شیرها چگونه جفت را جذب می کنند؟

میدونید اسم شیر ماده چه نام دارد؟ به شیرهای ماده شیر زن می گویند. شیرها به غرش باشکوه خود معروف هستند، اما آیا می دانستید که رفتار جفت گیری آنها به همان اندازه جذاب است؟ وقتی شیردر گرما هستند، بوی مشخصی از خود به تولید میکنن که به طور کلی شیرهای نر را جذب می کند.

هنگامی که جفت گیری کامل شد، شیر ماده چند ماه بعد توله های تازه متولد شده را به دنیا می آورد. شیر پدر نیز نقش بسزایی در تربیت توله ها دارد. در حالی که شیرهای ماده بیشتر شکار را انجام می دهند، شیر پدر وظیفه محافظت و آموزش مهارت های زندگی ارزشمند مانند شکار و دفاع شخصی را به توله های شیر بر عهده دارد.

نکته جالب :شیرهای ماده از 2 سالگی شروع به جفت گیری می کنند. شیرهای وحشی نر از 3-4 سالگی شروع به جفت گیری می کنند.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا