اگر تمام فکرها حذف بشوند چه می ماند؟!

بدینسان:

اگر تمام فکرها حذف بشوند چه می ماند؟!

ذهن از فکر ساخته شده است… مرکز آن آرزوها و تمناهاست…اگر افکار حذف شوند چه می ماند؟! هیچ… البته ذهن می‌گوید هیچ… زیرا خودش از افکار ساخته شده است… لذا برخی آنرا(هیچ) تبدیل به یک مفهوم ذهنی کرده و حتی نام بر آن نهاده اند… پوچی…! “هیچ” حتی فاقد همین معنای “پوچی” است…!

او نمی‌گذرد… بلکه همه چیز در او می گذرد… زمان در او می گذرد… تولدها و مرگها در او می آیند و می روند… افراد در او می ایند و می روند… آنها در او حرکت می کنند… او در چیزی حرکت نمی کند…

🔹هر آنچه وجود دارد در ذهن است…

درخت را در نظر بگیرید… اگر درخت نباشد نور خورشید به چوب تبدیل نمیشود و لذا چوبی نخواهد بود… به بیان دیگر، درخت، مفهومِ نور را به مفهومِ چوب تبدیل می کند… اگر درخت نباشد چوبی هم نخواهد بود… همینطور اگر ذهن نباشد، جهانی هم نخواهد بود…! او در ذهن تبدیل به جهان می‌شود…!

اگر ذهن نباشد، جهان می ایستد… حرکتِ جهان، حرکتِ ذهن است… اگر هیچ انسانی نباشد، جهانِ انسانی(جهان از منظر انسان) نخواهد بود… اگر هیچ مورچه ای نباشد، جهانِ مورچه ای(جهان از منظر مورچه) نخواهد بود و…

ذهن، اینه است… اینه ای که محو اشکالِ غیرحقیقی(افکار) می‌شود…اگر این اب، این اینه کاملا زلال و شفاف شود چه می‌شود؟! اگر چیزی غیرحقیقی در آن نباشد که محوِ آن شود چه می‌شود؟!

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا