تصویب تعطیلی شنبه ها انجام می شود؟

تصویب تعطیلی شنبه ها انجام می شود؟

احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت درباره تغییر ساعت کار رسمی اظهار کرد: دولت برنامه‌ای برای تدوین لایحه تغییر ساعت کار رسمی کشور ندارد. بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت این اختیار را دارد که ساعت دستگاه‌های زیر مجموعه خود را به گونه‌ای تنظیم کند که استفاده بهینه از انرژی محقق شود.

خاندوزی افزود: بررسی‌های وزارت نیرو نشان می‌دهد که در فصل گرم پارسال، تغییر ساعت اداری در حوزه مجموعه‌های زیر نظر دولت و نهاد‌های عمومی، صرفه‌جویی ۸۵۰ مگاواتی در مصرف برق کشور را به همراه داشته که این عدد معادل میزان تولید سه نیروگاه است.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: با توجه به اثربخش بودن این سیاست، در سال آینده نیز دولت از این ظرفیت برای کاهش مصرف انرژی استفاده خواهد کرد.

تصویب تعطیلی شنبه ها انجام می شود؟

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره احتمال تعطیلی شنبه‌ها نکاتی را بیان کرد.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره تعطیلی شنبه‌ها گفت: هنوز در دولت این موضوع مطرح نشده است. مجلس این امر را به دولت واگذار کرده است و صرفا گفته اند باید دو روز در هفته تعطیل باشد و اینکه کدام یک از روز‌ها باشد را به دولت واگذار کرده اند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: باید در دولت جلسات برگزار شود و این روز‌ها نهایی شود. در کمیسیون اجتماعی مجلس دو نظر وجود داشت؛ برخی می‌گفتند شنبه و برخی هم نظرشان بر تعطیلی پنجشنبه‌ها بود.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا