جزئیات خداحافظی عمو پورنگ برای همیشه از دنیای تلویزیون

در حالی که برنامه «بچه محل» عمو پورنگ این روزها مجددا از شبکه دو در حال پخش است، اما گویا همکاری داریوش فرضیایی با صدا و سیما به پایان رسیده است.

سینا جهانی خبرنگار در صفحه توییتری اش نوشت:

“درست بعد از انتشار آمار مخاطبان ۱۱ درصدی صداوسیما، خبر رسیده که #عموپورنگ هم به زودی در فیلیمو برای بچه‌ها برنامه می‌سازه.

وقتی داشتید فردوسی‌پور، مدیری، علیخانی، ضیا، رامبد و خیلی‌های دیگر رو از تلویزیون حذف می‌کردید، ورشکستگی امروزتون قابل پیش‌بینی بود…

تبریک به جلیلی-جبلی!”

به نقل از ایسنا، داریوش فرضیایی حالا در مرز ۵۰ سالگی، اگرچه همچنان از محبوبیت قابل قبولی میان کودکان و نوجوانان برخوردار است و برنامه‌های اخیرش نیز مخاطب جذب کردند، اما از فعالیت اصلی خود که برنامه‌سازی برای کودکان و نوجوانان است، دور شده است.

این در حالی است که او در سه دهه اخیر در میان برنامه‌سازان این حوزه، چهره‌ای شاخص بوده و در چند مقطع زمانی با نقش‌آفرینی به عنوان پرچمدار تحول در برنامه‌سازی کودک و نوجوان، نقاط عطفی را در برنامه‌سازی برای سنین پایین رقم زده است.

فرضیایی را می‌توان نخستین مجری کودک و نوجوان با لقب «عمو» دانست که در اوایل دهه ۸۰، قسم جدیدی از برنامه کودک را در رسانه ملی کلید زد و آغازگر دورانی شد که امروز به عنوان عصر خاله‌ها و عموها شناخته می‌شود. عمو پورنگ از نیمه دهه ۹۰، باز هم تغییر مسیر داد و با برنامه «محله گل و بلبل» در ترکیب قصه‌های آموزنده با برنامه‌های کودک سابق پیش‌رو بود؛ برنامه‌ای که در سری‌های بعدی با نام «بچه محل» و «کلبه عمو پورنگ» به بلوغ رسید، اما در اوج به پایان رسید و فعلا خبری از آن نیست.

داریوش فرضیایی در تمام حدود ۳۰ سال فعالیت در رادیو و تلویزیون ـ چه در شبکه‌های اجتماعی و چه خارج از آن ـ همواره از حواشی اخلاقی و سیاسی پرهیز کرده و همواره به عنوان چهره مستعد و بی‌حاشیه سازنده برنامه‌های کودک مطرح بوده است.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا