معرفی بازیگرانی ازدنیای پرستاری به دنیای سینما آمدند!!

بازیگران معروفی که قبل از ورود به دنیای بازیگری پرستار بودند و در این رشته مقدس خدمت گذاری می کردند،مریم کاویانی و نرگس محمدی

نرگس محمدی ۳۸ ساله در فروردین ۱۳۶۴ در تهران زاده شد.خانم محمدی در سال ۱۳۹۶ با علی اوجی ازدواج کرد،وی ابتدا به انجام کار تئاتر روی آورد. نخستین حضور جدی سینمایی وی، در فیلم ریسمان باز، به کارگردانی مهرشاد کارخانی بود. بازی در فیلم آناهیتا و نقش آفرینی در مجموعهٔ تلویزیونی ستایش موجب شهرت او شد.

وی دارای مدرک کارشناسی پرستاری می‌باشد.نرگس محمدی در دهمین دوره برگزاری جشنواره بین المللی فیلم جاده ابریشم، فیلم «سلوک» به کارگردانی عباس رافعی، تهیه کنندگی علی اوجی نخستین جایزه بین المللی خود را در مقام بهترین بازیگر زن در این رویداد سینمایی دریافت کرد.

مریم کاویانی۵۳ ساله ۱ تیر ۱۳۴۹ در اهواز به دنیا آمده است. پدر و مادر او مازندرانی و اهل بابل هستند. پدرش کارگر کارخانهٔ نیشکر و کاغذ پارس بوده و مادرش خانه‌دار است. کاویانی تحصیلات خود را در رشتهٔ پرستاری گذرانده و فعالیت هنری خود را در مقام بازیگر با فیلم رویای جوانی (۱۳۸۱) آغاز کرده است.او پیش از ورود به عرصهٔ بازیگری، علاقه و شناخت چندانی به سینما نداشته و به گفتهٔ خودش از میان بازیگران فقط هدیه تهرانی، محمدرضا فروتن و افسانه بایگان را می‌شناخته است.

سال ۱۳۸۱ نادر مقدس کاویانی را در محل کارش، بیمارستان مهراد، می‌بیند و او را برای بازدید از پشت صحنهٔ فیلم رویای جوانی که در دست ساخت داشته دعوت می‌کند. کاویانی از سر کنجکاوی در پشت صحنهٔ این فیلم حاضر می‌شود. مقدس که معتقد بود کاویانی چهرهٔ خوبی برای بازیگری دارد، او را با مانتویی سفید روانهٔ جلوی دوربین می‌کند تا به عنوان نخستین تجربه، نقش کوتاه یک خانم دکتر را بازی کند.

مریم کاویانی دو بار ازدواج کرده و از ازدواج اول خود یک پسر دارد که متولد ۱۳۷۶ است. او در ازدواج دومش سال ۱۳۹۷ با رامین مهمان پرست، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه  و سفیر پیشین ایران در لهستان ازدواج کرد و در سال ۱۴۰۰ از او جدا شد.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا