سقوط یک شی مرموز از آسمان فلوریدا ( عکس )

یک شی مرموز به خانه ای در فلوریدا برخورد کرد و ساکنان آن خانه را غافلگیر کرد. به نظر می رسد که این جسم زباله های ایستگاه فضایی بین المللی باشد.

لوله استوانه ای که در ساعت 2:34 بعد از ظهر به سقف و هر دو طبقه خانه ای در فلوریدا برخورد کرد. در 8 مارس، فرزندش را غافلگیر کرد، تقریباً 2 پوند یا 0.9 کیلوگرم وزن داشت. منشا این شی هنوز ناشناخته است، اما صاحب خانه فکر می کند که احتمالاً یکی از 9 باتری است که از ایستگاه فضایی بین المللی رها شده است.

اوایل آن روز، یک پالت محموله بزرگ حامل باتری های متعلق به آژانس فضایی ژاپن JAXA دوباره بر فراز خلیج مکزیک وارد جو زمین شد. انتظار می رفت این زباله که در سال 2021 از ایستگاه فضایی پرتاب شد در جو بسوزد، اما اکنون به نظر می رسد یکی از آنها زنده مانده است. این شخص در توییتر (X) پس از پستی که پالت پرتاب شده را توصیف می کند، نوشت: “به نظر می رسد یکی از آن قطعات در خانه من فرود آمد، سقف را شکست و از 2 طبقه عبور کرد.”

یکی از سخنگویان ناسا به لایو ساینس گفت: «ناسا با همکاری صاحب خانه، این شی را جمع‌آوری کرد و در اسرع وقت در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا آن را تجزیه و تحلیل خواهد کرد تا منشا آن را مشخص کند.» هنگامی که مهندسان منشاء شی را شناسایی کردند، صاحب خانه از دولت فدرال برای پرداخت هزینه تعمیرات خانه خود درخواست خواهد کرد، اگرچه اگر معلوم شود که شی از JAXA (آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن) آمده است، این روند می تواند پیچیده شود.

فلوریدا تنها مکانی نیست که تحت تأثیر سقوط زباله های فضایی قرار گرفته است. چهار بوستر Long March 5B چین بین سال‌های 2020 تا 2022 سقوط کردند و آوار در ساحل عاج، بورنئو و اقیانوس هند باریدند. در سال‌های 2021 و 2022، زباله‌های موشک‌های SpaceX در حال سقوط به مزرعه‌ای در ایالت واشنگتن برخورد کردند و در مزرعه گوسفندان در استرالیا فرود آمدند.

آژانس های فضایی در سراسر جهان در تلاش هستند تا بیش از 30000 قطعه بزرگ زباله را بررسی کنند. البته جمع آوری زباله در تور، جمع آوری آن با ربات های پنجه دار یا شلیک طناب به طول 0.8 کیلومتر از فضاپیمای دیگری برای گرفتن آنها از دیگر راه هایی بود که دانشمندان برای جمع آوری این زباله های فضایی پیشنهاد کردند.

 

منبع: خبـر آنلایـن

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا