راهکارهای آرامش در زندگی زناشویی

ایجاد آرامش در زندگي زناشويي

رازهاي آرامش میان زن و شوهر در زندگي زناشويي چيست؟ آرامش در زندگی زناشویی یکی از اهداف اصلی ازدواج است که در کنار عشق و علاقه ، خوشبختي شما را تضمين مي کند. در این مطلب از بیتوته شما را با راههاي ايجاد آرامش در زندگي زناشويي آشنا می کنیم.

همه در زندگي مشترک نیاز به آرامش دارند. کشمکش و تعارض میتواند باعث از بین رفتن احساس دلخوشي و دلبستگي به زندگي مشترك شود. برای این که بتوانید آرامش را در زندگي زناشويي تجربه کنید باید بتوانید مهارتهاي ارتباطي خودتان را بهبود داده و به نيازهاي همسرتان توجه نمایید.

داشتن یک ازدوج شاد نیاز به یکسری مهارت هاي اساسي دارد که زن و شوهر باید با تمرین به آنها برسند به عنوان مثال قدرداني هاي به موقع ، کنترل بحث و ناراحتی ، تامين نيازهاي عاطفي ، مالي و جنسي ، حمایت مناسب زن و شوهر از یکدیگر و غیره که همه نیاز به سطح خاصی از رشد و بلوغ شخصيتي دارند.

تسلط شما بر مهارت هاي زندگي مشترک است که میتوند ازدواج شما را تبديل به يك زندگي شاد و موفق کند. یکی از مهم ترین مهارت هاي کلامي و رفتاری که تاثیر مستقیمی بر موفقیت ازدواج مي گذارد ، ایجاد آرامش در زندگي زناشويي است. برای ایجاد آرامش در زندگي زناشويي میتوانید از روشهایی که در ادامه مقاله آمده است ، استفاده کنید.

مسئوليت پذيري

بدن مسئولیت پذیری نمیتوانید زندگي شاد و پر از آرامشي را تجربه کنید. زماني که کاري برعهده شما قرار مي گيرد بايد سعي کنید به بهترین شکل ممکن ، آن کار را انجام دهید. اگر میخواهید همسرتان به شما اعتماد داشته باشد باید مسئولیت پذیر باشید.

سبك زندگي سالم سبك زندگي سالم

هر دو بخش روح و جسم را در برمیگرد. روح شما ، ذهن ، فکر و احساسات شما است که برای حفظ آرامش زندگي مشترك بايد بتوانید بر آنها کنترل داشته باشد ، تسلط بر روح و روان به شما کمک میکند که بهتر بتوانید مشکلات زندگي مشترکتان را حل کنید. برای این که روح و روانتان در بهترین حالت خود قرار بگیرد نیاز به يك بدن سالم دارید.

سبك زندگي سالم 

که شامل تغذیه سالم ، ورزش منظم و اهمیت دادن به شخصیت فردي است باعث مي شود بيماري ها و دردهاي کمتری را تجربه کنید و در بالاترین سطح انرژي جسمي و روحي قرار بگیرید. درد و بیماری تاثیرات منفي بر خلق و خوی افراد ميگذارد.

زوجهايي كه سبك زندگي سالم نداشته باشند ، زندگی مشترکشان هم ناسالم و نا منظم خواهد شد.

مديريت مالي

مشکلات مالی یکی از بزرگترین معضلاتی است که مانع از احساس آرامش در زندگي و حتي طلاق مي شود. مهارت مديريت مالي کليد يك ازدواج موفق و زندگی آرام است. اگر زوجین درباره مدیریت مسائل مالي از جمله پس انداز ، خرج کردن ، هزينه هاي اضافي و غیره دیدگاه متفاوتی داشته باشند ، همیشه بحث سر مسائل مالي باعث ایجاد تلاطم در زندگي خواهد شد. آرامش زندگي مشترك در گرو درک متقابل زن و شوهر از نظر مديريت مالي است.

مهارت برقراري ارتباط صحيح

آموختن مهارتهاي ارتباطي بين زوجين براي ساختن يك زندگي آرام و موفق ضروري است آرامش در زندگي مشترك زماني امكان پذیر است که دو نفر با یکدیگر صادق باشند و بتوانند ارتباطي موثر برقرار کنند شما باید بتوانید درباره مشکلات و ناراحتي هاي خودتان ، بدور از جنجال و کشمش با هم صحبت کنید تا بتوانید

به نتیجه گيري درستي براي بهبود رابطه تان برسید.

مهارت تشکر و قدرداني

غرور و لجبازي هاي بي جا آرامش زندگي را به هم میزند. به جاي غرور داشتن سعی کنید مهارت قدرداني و تشکر را در خود تقویت کنید. به این ترتیب احساس ارزشمندی به شريك زندگي خود مي دهید و نتیجه آن داشتن همسري است که همیشه شاد و پر از آرامش است.

زماني که همسرتان متوجه شود درك بالايي نسبت به او و زحماتش دارید ، براي رفاه و آرامش و حال خوب شما بیشتر تلاش میکند و محبت و علاقه اش به شما بیشتر می شود.

تشکر کردن ، شما را کوچک نمیکند بلکه باعث می شود در چشم همسرتان فردی ارزشمندتر و قابل احترام تر شوید.

مهارت گوش دادن

شاید با خودتان فکرکنید که به تمام حرفهای همسرتان گوش میدهید ، ولي اگر نتوانید به درك درستي از هدف و منظور همسرتان که در پشت جملاتش نهفته است، برسید ، نمیتوانید با هیچ گفتگويي مشکلاتتان را حل کنید یا رابطه تان را بهتر کنید.

براي تقويت مهارت گوش دادن ، قوانین زیر را رعایت کنید : – حالت تدافعي نگيريد. – عصبانیت و ناراحتي خود را کنترل کنید یا به همسرتان بگویید

اجازه دهد آرام شوید تا بتوانید منطقي صحبت کنید. – گاهی همسرتان فقط نیاز به همدلی دارد ، نيازي نيست به دنبال راه حل باشید.

– اگر همسرتان کار اشتباهی مرتکب شده و احساس پشیمانی میکند او را قضاوت و سرزنش نکنید ، خودتان را حامي او نشان دهید.

مهارت عشق ورزي

يكي از مهم ترین نیازهایی که باید در ازدواج برآورده شود ، نیاز به دوست داشته شدن است. شما باید بیاموزید که چطور علاقه خود را به صورت کلامي و جسمي ابراز کنید. یاد بگیرید چطور با همسرتان عشق بازی کنید و به او نشان دهید که عاشقانه دوستش دارید.

حرفهاي محبت آمیز ، القاب شیرین ، نوازش ، بوسیدن ، در آغوش کشیدن ، خرید هدیه ، كمك در كارهاي شخصي ، پختن غذاي مورد علاقه ، گذاشتن يك قرار عاشقانه در رستوران مورد علاقه و غیره همه راههايي براي نشان دادن عشق و علاقه شما به همسرتان است.

مهارت سازگاري

عشق و علاقه بین زوجین بدون مهارت سازگاري ، پايدار نمي ماند. انعطاف پذيري و توانایی کنار آمدن با مشکلات باعث مي شود که بتوانید روحیه خودتان را حفظ کنید و زندگی مشترکتان را بهبود بدهید. از مشکلات ایجاد شده به عنوان تجربه ای استفاده کنید تا دوباره تکرار نشود مشکلات تجربه انسان را افزاییش میدهد و چيزهاي زيادي به او می آموزند.

همسر شما هنگام ناراحتی ، مشکلات و عصبانیت چيزهايي را به زبان می آورد که در حالت عادی ممکن نبود از او بشنوید. به حرفهای ناراحت کننده ای که میزند فکر نکنید ، این حرفها صرفا براي تخليه عصبي هستند ، مهم این است که علت ناراحتي و پیام پنهانی که به صورت ناخودآگاه در پشت این جملات است را متوجه شوید و براي اصلاحش تلاش کنید.

مهارت برقراري ارتباط با خانواده همسر

یکی از مشکلاتي که تاثير زيادي در به هم زدن آرامش ازدواج دارد ، عدم مهارت برقراري ارتباط با خانواده همسر است. مسلما خانواده شما فرهنگ و نگرشی متفاوت با شما دارند ، براي اين که بتوانید ارتباطي موثر با آنها برقرار کنید نباید روي تفاوت ها تمرکز داشته باشید یا بخواهید که مطابق میل شما رفتار کنند.

همسر سعی کنید رفتار محترمانه ای با خانواده همسرتان داشته باشید و بیش از حد با آنها صمیمی نشوید از گفتن حرفهاي پيش پا افتاده یا مسخره کرده یا دخالت در مسائل خانوادگي آنها اجتناب کنید. حفظ حریم و حد و مرز با خانواده همسر کلید حفظ آرامش در زندگي زناشويي است.

مهارت برقراري يك رابطه جنسي رضايت بخش

اگر تصور میکنید ، رضایت در رابطه جنسي به معني رسيدن به ارگاسم است کاملا در اشتباهید رسیدن به ارگاسم صرفا جنبه فيزيكي رابطه جنسي است ، براي داشتن رابطه جنسي رضايت بخش باید همسر شما از نظر روحي هم ارضا شود تا به آرامش برسد و علاقه اش نسبت به شما افزایش پیدا کند و به فکر خوشحال کردن شما بیفتد.

رابطه جنسی را به چشم عمیقترین و صمیمی ترین ابراز علاقه به همسرتان ببینید و براي هر چه بیشتر لذت بردن او از رابطه جنسي وقت بگذارید و از او بخواید به شما بگوید از چه کارهايي لذت بيشتري مي برد.

زماني که هدف زوجین از رابطه جنسي ، لذت بردن همسرشان باشد ، میتوانند رابطه جنسي رضایت بخشی را تجریه کنند. رضایت روحی از رابطه جنسی کلید حفظ آرامش و افزایش سازگاري همسرتان در دیگر مسائل زندگي است.

مهارت حمایت از همسر

حمایت از همسر از نظر عاطفی و کاری روابط خانوادگي ميتواند زمینه ساز ایجاد آرامش در زندگي زناشويي باشد. همسرتان باید بدانید که شما همیشه حامی او هستید ، اگر احساس میکنید همسرتان ناراحت است از او بخواهید درباره نگراني هايش با شما صحبت کند. اگر همسرتان نیاز دارد زماني را در تنهايي بگذراند تا افکارش را نظم بدهد ، مثلا براي خواخوري بيرون برود یا در اتاقش چند ساعتي تنها باشد ، او را درك كنيد.

نقاط قوت همسرتان را به او یادآوری نمایید، او را تحسین کنید تا انرژي بيشتري بگيرد.در انجام کارهایش به او كمك كنيد و سعي کنيد تا حد ممکن باري از دوشش بردارید.در مقابل حرفهاي خانواده یا دوستان ، از همسرتان حمایت کنید سعی همیشه کنید با او در یک تیم باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا