آیا نیکولا تسلا به زمان سفر کرد؟

مردم باید واقعاً از ذهن تسلا شگفت زده شوند. او نه تنها برخی از اختراعات قرن بیست و یکم را پیش بینی کرد، بلکه در توصیف آنها بسیار مفصل بود. به نظر می رسد نیکولا تسلا در این لحظه با ما سفر کرده است. او اسمارت‌فون‌های مدرن را دستگاه‌های بی‌سیمی توصیف کرد که «مرد می‌تواند آن را در جیب جلیقه‌اش حمل کند» که برای تماس‌های ویدیویی و تلفنی استفاده می‌شود. او همچنین توانست اتومبیل های خودران، پهپادها و روبات های خودران را توصیف کند. تسلا صد سال پیش هر چیزی را که در زمان خود عادی می‌یابیم تصور می‌کرد. ذهن یک دانشمند و آینده پژوه دقیق که در زمان های مختلف با کمبود منابع گرفتار شده است.

تسلا قبل از اثبات عقایدش در سال 1901 زندگی می‌کرد. او 150000 دلار از سرمایه‌دار جی پی مورگان برای ساخت برجی قارچ‌شکل برای انتقال پیام‌ها، تلفن و تصاویر به کشتی‌های آن سوی اقیانوس اطلس به دست آورد. او در آن زمان، بیش از صد سال پیش، متقاعد شد که می تواند میلیون ها ولت برق را از طریق هوا، بر اساس آزمایشات خود با رادیو و امواج مایکروویو، حمل کند. کار بر روی این سازه که بعداً به عنوان برج واردنکلیف شناخته شد در سال 1906 آغاز شده بود، اما مورگان قبل از تکمیل آن بودجه را قطع کرد. برخی می گویند که سرمایه گذار مورگان متوجه شد که این اختراع سایر دارایی های او در بخش انرژی را فلج می کند.

پیش بینی های اولیه تسلا

این عجیب و غریب تقریباً یک قرن پیش پیش بینی کرد: “وقتی بی سیم به طور کامل اعمال شود، کل زمین به یک مغز بزرگ تبدیل می شود.” تسلا ممکن است در زندگی روزمره و مناسبت های اجتماعی عجیب و غریب بوده باشد، اما چگونه می توانید با این واقعیت کنار بیایید که صد سال قبل از زمان خود زندگی کرده اید؟ به چیزهایی فکر کنید که او در رویاهایش بود اما مجبور بود با چیزهایی که داشت زندگی کند. عجیب نیست که مردم با دیدن آنچه که تسلا در آغاز قرن بیستم پیش بینی کرده بود، فکر کنند زمان سفر کرده است. پیش بینی تسلا از طریق اختراع اینترنت در دهه 1980 و وای فای در دهه 1990 به همراه اینترنت اشیا (IoT) محقق شد. توصیف او از پخش زنده می‌گوید که در آینده، مردم می‌توانند رویدادهایی مانند بازی‌های سری جهانی را از راه دور ببینند، گویی شخصاً در آنجا حضور دارند.

اگر نه یک مسافر زمان، نیکولا تسلا مطمئناً یک رویایی بود. یک رویاپرداز بزرگ که امروز بیش از هر زمان دیگری ایده هایش پذیرفته و تجلیل می شود. در آغاز قرن بیستم، او از چیزهای زیادی آگاه بود که امروزه مردم مدرن برای آنها ارزش قائل هستند. مواردی مانند رژیم غذایی سالم تر، استفاده از روباتیک، ارزش آب تمیز…

 او در مورد منابع طبیعی چه گفته است:

بسیار قبل از طلوع قرن آینده، احیای منظم جنگل ها و مدیریت علمی منابع طبیعی به تمام خشکسالی های ویرانگر، آتش سوزی جنگل ها و سیل ها پایان خواهد داد. استفاده همگانی از نیروی آب و انتقال آن از راه دور، برق ارزان را برای هر خانوار تامین می کند و نیاز به سوختن سوخت را از بین می برد. مبارزه برای هستی کاهش می یابد، باید توسعه در امتداد خطوط ایده آل به جای مادی صورت گیرد.

در اینجا برخی از پیش‌بینی‌های تسلا به جورج سیلوستر ویرک در 100 سال پیش آمده است:

نیکولا تسلا یک بیننده بود

این ایده که تسلا در زمان سفر کرده است باید زمانی به ذهنتان خطور می کرد که با چیزهایی که این دانشمند بزرگ 100 سال پیش گفته بود آشنا باشید. وگرنه از کجا می توانست همه آن چیزها را بداند؟ وقتی به آن فکر می کنید، ایده تسلا این بود که اعداد سه، شش و نه بعد دیگری ایجاد می کنند. بعد چهارم در فیزیک زمان نامیده می شود. خیلی تصادفی به نظر می رسد، اما ما به چه کسی بگوییم؟ یکی از چیزهایی که او را از تحقق همه ایده ها و برنامه هایش باز داشت، چیزی بود که دنیا را به چرخش در می آورد – پول. تصور کنید نیکولا تسلا رویاپرداز ما اگر فقط پول داشت چه می کرد.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا