هشدار ترسناک دانشمندان درباره شیوع آنفلوانزای پرندگان!

برخی از متخصصان بیماری‌های تنفسی در مقاله‌ای که در روزنامه انگلیسی «دیلی میل» منتشر شد، ادعا کردند که شیوع ویروس آنفولانزای پرندگان می‌تواند 100 برابر بدتر از همه‌گیری کووید-19 باشد.

این کارشناسان پیش بینی می کنند که آنفولانزای پرندگان می تواند منجر به مرگ و میر بسیاری شود و چندین دانشمند در مورد آخرین شیوع در ایالات متحده هشدار داده اند.

دکتر سورش کوچیپودی، متخصص در این زمینه در آمریکا گفت: ما در مورد ویروسی صحبت می کنیم که در سطح جهانی وجود دارد و در حال حاضر در طیفی از پستانداران در حال آلوده شدن و گردش است. وی افزود: زمان آماده سازی مردم فرا رسیده است.

در همین حال، یکی دیگر از کارشناسان اظهار داشت: به نظر می رسد این ویروس 100 برابر بدتر از کووید-19 است یا اگر جهش پیدا کند و میزان مرگ و میر خود را بالا نگه دارد، می تواند تا این حد خطرناک باشد.

ویروس آنفولانزای پرندگان، که اکنون توجهات را به خود جلب کرده است، برای اولین بار در سال 1959 شناسایی شد. از سال 2020، این ویروس به گونه های حیوانی بیشتری از جمله سگ ها و گربه ها در چندین کشور گسترش یافته است.

به گزارش «بیزینس امروز»، علائم آنفولانزای پرندگان مانند هر آنفولانزای دیگری از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: ایـسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا