وحشت اسرائیل از منتظر عملیات انتقام / پاسخ ایران، معادلات منطقه را تغییر خواهد داد؟

جهان آماده عملیات انتقامی ایران است. عملیاتی که امروز رهبر انقلاب آن را “تنبیه” اسرائیلی‌ها توصیف کردند.

در روزهای اخیر، وحشت تل‌آویو، خواب را از چشم متجاوزان ربوده است. برخی تحلیلگران معتقدند که یکی از دلایل تعویق عملیات انتقامی ایران، همین تداوم وحشت در اراضی اشغالی است.

اسرائیل می‌داند که تهران پاسخ حمله صهیونیستها به سفارت خود در دمشق را خواهد داد اما آنچه نمی‌داند، اینست که این پاسخ چه‌زمانی و از کجا داده خواهد شد.

از روز قدس تاکنون رسانه‌های اسرائیلی به طور مداوم در این‌باره گمانه‌زنی می‌کنند. مثلا امروز یک اکانت اسرائیلی مدعی شده: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) سپاه تمامی یگان های موشکی و سامانه های راداری را در آماده باش کامل قرار داده است.

رویترز هم ساعتی قبل نوشت: اسرائیل می‌داند که ایران حملات شدیدی را انجام خواهد داد برای همین تمامی جنگنده‌های خود را برای حمله به نطنز و فوردو در حالت آماده باش نگه داشته است.

بلومبرگ نیز نوشته، ایران از طریق گروه‌های نیابتی خود در منطقه به تاسیسات نظامی یا اداری اسرائیل حمله خواهد کرد و زمان این عملیات بسیار نزدیک است.

با این حال ایران افزون بر آمادگی نظامی، گفتگوهای دیپلماتیک منطقه‌ای خود را نیز شدت بخشیده و امروز وزیر خارجه با وزرای خارجه قطر و ترکیه به گفتگو پرداخته است. این گفتگوها همزمان با تاکید دوباره رهبر انقلاب بر عملیات انتقامی یک پیام بیشتر برای اسرائیل ندارد: منتظر یوم الانتقام باشید…

 

منبع: خبر فوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا