بزرگترین مار سمی جهان / می تواند یک فیل غول پیکر را از پا در بیاره!

شاه کبرا طولانی ترین مار سمی است و به راحتی می تواند عنوان پادشاه را به خود اختصاص دهد. این خزنده قدرتمند که بیشتر از سایر مارها تغذیه می کند و می تواند چندین دهه در طبیعت زندگی کند. دلیل این عمر طولانی این است که حیوانات کمی در طبیعت وجود دارند که بتوانند شاه کبرا را شکار کنند.

شاه کبرا که بیشتر در جنگل های بارانی و مرداب های آسیا یافت می شود، زیستگاه هایی با پوشش گیاهی متراکم مانند جنگل های بامبو و حرا را ترجیح می دهد. جالب است بدانید شاه کبرا به شدت خجالتی است و از رویارویی با انسان ها اجتناب می کند.

دشمن سرسخت شاه کبرا چه موجودی است؟

با وجود اینکه شاه کبرا یکی از قوی ترین گونه ها در بین مارها است، اما دشمن بزرگی در طبیعت دارد که همان خدنگ است. این پستاندار کوچک که عضوی از خانواده گوشتخواران کوچک است، تنها حدود یک فوت (30 سانتی متر) طول دارد، اما در برابر سم بسیاری از مارها مصون است.

به عنوان یک گوشتخوار، خدنگ معمولاً جوندگان کوچکی مانند موش ها را می خورد، اما به مبارزه و کشتن مارهای سمی نیز معروف است. البته باید بدانید که خدنگ ها عمداً به دنبال مارهای کبرا برای شکار آنها نیستند، بلکه تنها در مواجهه با آنها از خود دفاع می کنند و مارهای کبرا را می کشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا