چگونه می توانم آلرژی خود را در شب آرام کنم؟ /چه چیزی آلرژی را در شب بدتر می کند؟

به دلیل ترکیبی از عوامل، تجربه شعله ور شدن آلرژی در شب غیرمعمول نیست. داروها و تغییرات در روال تمیز کردن شما ممکن است به شما کمک کند.

آلرژی می تواند علائمی مانند آبریزش چشم، عطسه و سرفه در طول روز ایجاد کند. با این حال، بسیاری از افراد نیز علائمی را در شب تجربه می کنند که می تواند خواب را مختل کند و روز بعد آنها را فرسوده کند.

عواملی مانند وضعیت خوابیدن و محرک های داخل خانه مانند شوره حیوانات خانگی، گرد و غبار و کپک از دلایل رایجی هستند که آلرژی در شب بدتر می شود.

درمان آلرژی و انجام اقداماتی مانند تغییر وضعیت خواب و انجام اقداماتی برای حذف مواد آلرژی زا از اتاق خواب می تواند به تسکین علائم شبانه کمک کند.

چرا آلرژی من در شب بدتر می شود؟

تجربه آلرژی که در شب بدتر می شود، معمول است. چند دلیل وجود دارد که این اتفاق می افتد. این شامل:

وضعیت خوابیدن: دراز کشیدن باعث می شود که مایع موجود در بینی و مجرای بینی به سمت گلو چکه کند. هنگامی که شما آلرژی دارید، این می تواند منجر به تحریک گلو، سرفه، خس خس سینه، مشکل در تنفس و سایر علائمی شود که می تواند خواب راحت شبانه را دشوار کند.

گرد و غبار و کپک: تصور اینکه محرک های آلرژی در خارج از منزل یافت می شوند، رایج است، اما بسیاری از آلرژن ها را می توان در داخل اتاق خواب ها یافت. آسیب آب می تواند منجر به رشد کپک ها در داخل دیوارها شود و بسیاری از خانه های قدیمی دارای کپک، گرد و غبار و سایر مواد حساسیت زا در دیوارها یا تخته های کف هستند.

مرطوب کننده ها: بسیاری از افراد مبتلا به آلرژی ممکن است مرطوب کننده ها را برای سینوس های خشک مفید بیابند. با این حال، مرطوب کننده ها می توانند تولید گرد و غبار در هوا را افزایش دهند. علاوه بر این، اگر فیلترهای مرطوب کننده به طور مرتب تعویض نشوند، کپک می تواند رشد کند.

گرده های داخلی: گرده ها می توانند شما را در داخل خانه دنبال کنند. این می تواند در خز حیوان خانگی، از طریق پنجره های باز یا روی لباس باشد.

حیوان خانگی شما: شوره حیوانات خانگی، سلول های پوستی که حیوان خانگی شما می ریزد، یک آلرژن رایج است. می تواند روی فرش اتاق خواب و پتوهای شما جمع شود.

چگونه می توانم آلرژی خود را در شب آرام کنم؟

یافتن داروی مناسب برای آلرژی می تواند گام خوبی برای مدیریت علائم آلرژی باشد. همچنین می توانید برای کمک به کاهش علائم آلرژی که در شب بدتر می شوند، اقداماتی انجام دهید. به عنوان مثال، شما می توانید:

با پنجره های بسته بخوابید (اما مطمئن شوید که اتاق خواب شما تهویه مناسبی دارد)

. قبل از خواب دوش بگیرید

. لباس خواب تمیز بپوشید

. سعی کنید در شب از مرطوب کننده استفاده نکنید (اگر از مرطوب کننده استفاده می کنید، فیلتر را مرتب تمیز و تعویض کنید)

. فرش را از اتاق خواب خود بردارید (اگر نمی توانید فرش را بردارید، مرتباً جاروبرقی بکشید)

. از پوشش های گرد و غبار روی تشک و فنر جعبه خود استفاده کنید.

. حداقل هفته ای یک بار ملحفه های خود را عوض کنید (استفاده از روبالشی تمیز هر شب نیز ممکن است مفید باشد)

. از وسایلی که گرد و غبار و رطوبت را جمع می کنند، مانند مبلمان نرم خودداری کنید

. استفاده از دستگاه تصفیه هوا را در نظر بگیرید

. از اجازه دادن به حیوان خانگی خود در رختخواب یا حداقل روی بالش خود بپرهیزید.

. فراتر از آلرژی، چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است باعث بد خوابی شما شود.

بهترین وضعیت برای خوابیدن با آلرژی چیست؟

تغییر موقعیت خواب می تواند یکی از بهترین راه ها برای تسکین علائم آلرژی در شب باشد. صاف دراز کشیدن تمایل دارد آلرژی را بدتر کند. می تواند به بالا بردن سر و بالاتنه شما کمک کند.

می توانید از یک بالش اضافی زیر سر و شانه خود استفاده کنید یا یک بالش پشتی یا بدنه بخرید

بدتر شدن آلرژی در شب رایج است. این می تواند به دلیل محرک های داخل خانه مانند کپک، گرد و غبار و شوره حیوانات خانگی اتفاق بیفتد. وضعیت خوابیدن یکی دیگر از علل شایع علائم آلرژی شبانه است.

می تواند به درمان آلرژی شما با داروهای OTC یا داروهای آلرژی تجویزی کمک کند و اقداماتی مانند تغییر وضعیت خوابیدن، بستن پنجره ها در شب، تعویض فیلترهای مرطوب کننده، جاروبرقی منظم، دوش گرفتن قبل از خواب و نخوابیدن حیوان خانگی شما کمک کند. در تخت تو.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا