فوایدی که با خوردن تخم مرغ آن را بدست می آورید

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به کالری کمتری در طول روز در مقایسه با جایگزین های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود.

وی به نقل از یورونیوز نوشت: تخم مرغ که در بسیاری از یخچال های خانگی جزء اصلی تغذیه روزانه محسوب می شود، بیش از یک گزینه همه کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر چندین دلیل برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می دهد.

تخم مرغ بسیار بیشتر از یک ماده غذایی است و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان فواید مصرف دو عدد تخم مرغ در روز را نشان می دهد.

سلامت چشم

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده اند.

در مطالعه ای که در یک مجله علمی آمریکایی به نام “Archives of Ophthalmology” منتشر شد، دانشمندان میزان مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشم را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از دژنراسیون ماکولا که منجر به کوری یا دژنراسیون چشم می شود جلوگیری کند یا خیر.

در نهایت، این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این بیماری در بین افرادی که به مدت دو سال روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می‌کنند، 44 درصد کمتر است.

ابر غذای تقویت کننده مغز

یکی از فواید بارز مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبع غنی کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در یک مطالعه منتشر شده در مجله “Neurobiology of Learning and Memory”، شرکت کنندگانی که به مدت چهار هفته روزانه دو عدد تخم مرغ می خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکز خود نشان دادند.

مدیریت وزن طبیعی

تخم مرغ همچنین منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا و چربی های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به کالری کمتری در طول روز در مقایسه با جایگزین های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

چند عدد تخم مرغ در روز می توانید بخورید؟ متخصصان تغذیه پاسخ می دهند

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که به پیشگیری از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و برخی سرطان ها کمک می کند. بنابراین بهتر است در هر وعده صبحانه دو عدد تخم‌مرغ را خالی کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری جلوگیری کنید.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا