نیمی از شهرهای بزرگ چین در حال غرق شدن هستند!

به گفته محققان، نزدیک به نیمی از شهرهای بزرگ چین در حال غرق شدن هستند.

ایسنا: به گزارش رویترز، نویسندگان این مقاله که در ژورنال Science منتشر شده است، دریافتند که 45 درصد از زمین های شهری در چین با سرعت بیش از سه میلی متر در سال و 16 درصد از زمین ها با سرعت بیشتر در حال ذوب شدن هستند. بیش از 10 میلی متر در سال نیست آنها نه تنها به دلیل کاهش سطح آب زیرزمینی، بلکه به دلیل افزایش وزن ساخت و ساز بر روی آنها، فروکش می کنند.

با توجه به جمعیت شهری چین که در حال حاضر بیش از 900 میلیون نفر است، گروهی از محققان به سرپرستی آئو زورویی از دانشگاه نرمال چین جنوبی می گویند: حتی فرونشست قسمت کوچکی از زمین در چین می تواند تهدیدی بزرگ برای زندگی شهری باشد. تبدیل شود

فرونشست زمین در حال حاضر سالانه بیش از 7.5 میلیارد یوان (1.04 میلیارد دلار) به چین خسارت وارد می کند و در قرن آینده، تقریباً یک چهارم از زمین های ساحلی این کشور می تواند در واقع به زیر سطح دریا سقوط کند و صدها میلیون هزینه در بر دارد و مردم را در معرض خطر سیل قرار می دهد.

رابرت نیکولز در مرکز تحقیقات تغییرات آب و هوایی تیندال در دانشگاه کالیفرنیا گفت: «این واقعاً نشان می‌دهد که این یک مشکل ملی برای چین است و نه فقط در یک یا دو مکان، و این نمونه کوچکی از آنچه در سراسر جهان اتفاق می‌افتد است. آنگلیای شرقی اکنون در حال وقوع است.

شهر شمالی تیانجین که بیش از 15 میلیون نفر در آن زندگی می کنند، به عنوان یکی از خطرناک ترین شهرها شناخته می شود. سال گذشته 3000 نفر از ساکنان این شهر پس از یک فاجعه زمین شناسی ناگهانی که به اعتقاد محققان ناشی از تخلیه آب های زیرزمینی و احداث چاه های زمین گرمایی بوده، تخلیه شدند.

بسیاری از مناطق قدیمی زغال‌دار در چین نیز به دلیل استخراج بیش از حد معادن آسیب دیده‌اند، به طوری که مقامات اغلب مجبور می‌شوند بتن را به ستون‌های در حال فروریختن تزریق کنند تا زمین را تقویت کنند.

این مشکل به چین محدود نمی شود. یک مطالعه جداگانه که در فوریه منتشر شد همچنین نشان داد که حدود 6.3 میلیون کیلومتر مربع از زمین در سراسر جهان در معرض خطر است. اندونزی یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را دیده است و بخش بزرگی از پایتخت آن جاکارتا در حال حاضر زیر سطح دریا قرار دارد.

نیکولز می‌گوید شهرهای آسیب‌پذیر می‌توانند از توکیو بیاموزند، زیرا توکیو قبل از اینکه استخراج آب‌های زیرزمینی را در دهه 1970 ممنوع کند، حدود 5 متر کاهش یافته بود.

وی افزود: باید به فرونشست بسیار جدی نگاه کرد اما نمی توان جلوی همه این اتفاقات را گرفت، بنابراین صحبت از مناسب سازی و ساخت آب بند است.

بر اساس مطالعه ای در سنگاپور در سال 2022، از 44 شهر ساحلی بزرگ جهان که از این مشکل رنج می برند، 30 شهر در آسیا واقع شده اند. مت وی، ژئوفیزیکدان دانشگاه رود آیلند، می‌گوید: «این یک مشکل مربوط به شهرنشینی و رشد جمعیت است که ناشی از تراکم بیشتر جمعیت، استخراج بیشتر آب و فرونشست بیشتر است.»

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا