مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان ازسقوط ۲ زن گردشگر از آبشار شیرآباد خان‌ببین خبر داد

سقوط ۲ زن گردشگر از آبشار شیرآباد خان‌ببین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان عصر چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ چگونگی امدادرسانی به مصدومان حوادث سقوط از آبشار شیرآباد خان‌ببین را تشریح و اظهار کرد: ظهر امروز دو حادثه مجزای سقوط از آبشار به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گلستان (EOC) گزارش شد.

قاسم غریب‌آبادی با اشاره به اینکه حادثه نخست ساعت ۱۱ توسط اورژانس به این مرکز گزارش داده شد، توضیح داد: یک تیم از پایگاه دلند با استفاده از یک دستگاه ست نجات و ۲ نفر نیروی زبده در اسرع وقت به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های نیروهای هلال احمر خانمی ۴۲ ساله به دلیل ترومای پای چپ پس از انجام اقدامات اولیه به پایین دست انتقال و تحویل عوامل اورژانس داده شد، افزود: این عملیات ساعت ۱۲ و ۵۸ دقیقه پس از انتقال مصدوم به مرکز درمانی به اتمام رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در خصوص حادثه دیگری که در همان مکان رخ داد، خاطرنشان کرد: در پی تماسی مجدد از سوی مرکز اورژانس و گزارش سقوطی دیگر از همان آبشار، نیروهای جمعیت هلال احمر به محل مذکور اعزام شدند.

وی با تأکید بر اینکه حادثه مذکور هم رأس ساعت ۱۳ و ۱۳ دقیقه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گلستان (EOC) گزارش شد، ادامه داد: در حادثه دوم خانمی ۲۴ ساله پس از سقوط مصدوم و به دلیل ترومای پای راست پس از انجام اقدامات اولیه به پایین دست منتقل شد.

غریب‌آبادی از تحویل مصدوم به عوامل اورژانس پس از انتقال خبر داد و اضافه کرد: یک تیم دو نفره با استفاده از یک دستگاه ست نجات متعلق به ناوگان خودرویی هلال احمر در این عملیات مشارکت کردند و عملیات مذکور ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه به پایان رسید.

وی در پایان به طبیعت گردان و هموطنان توصیه کرد: در هنگام تردد و بیتوته در مناطق کوهستانی و جنگلی همه جوانب را در نظر گرفته و به هیچ عنوان از ایستادن و یا عبور از مناطقی را که نسبت به محیط طبیعی آنجا هیچ گونه شناختی ندارند، جداً خودداری کنند.

منبع:رکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا