چند بازیکن پرسپولیس پیغام دادند می‌خواهیم استقلالی شویم

محمد مومنی تا همین یک ماه قبل عضو هیئت مدیره و یکی از اعضای کمیته فنی استقلال بود اما حالا دیگر هیچ سمت رسمی در این باشگاه ندارد! البته مومنی هنوز هم خیلی چیزها در مورد استقلال می‌داند به همین خاطر پای صحبت او نشستیم.

کادر مدیریتی استقلال دستخوش تحولات جدی شد اما مشکلات این تیم نه تنها حل نشد بلکه اینطور که جواد نکونام می‌گوید قضیه خیلی حادتر شده است. چرا؟
قبلاً دوستان می‌گفتند الگوی تغییر باید یک روش باشد تا با روی کار آمدن نیروهای جدید مسئله به سرانجام برسد.  این همه فشار آوردند و عوامل انسانی در باشگاه استقلال تغییر کردند اما آیا این تغییرات باعث تحول در استقلال شد؟ آیا باعث خارج شدن از بن‌بست شد؟ متاسفانه  راه‌ها به بن‌بست رسید. این تغییرات عملاً کار خاصی نکرده است چون نیروهایی که در استقلال به کار گرفته شدند عامل تحول نیستند. این مسئله نشان می‌دهد ما در استراتژی رفتاری درست عمل نکردیم. در کمال احترام باید بگویم تغییرات استقلال هیچ خروجی نداشته است. به نظرم چیدمان مدیریتی، چالش بزرگ استقلال است.

به نظر شما در این وضعیت تکلیف نکونام چیست بماند یا برود؟
ی
 جواد نکونام در این شرایط بحرانی اعتبار خودش را دست گرفت و پای کار آمد تا استقلال را تحویل بگیرد. شما مطمئن باشید جواد به عنوان سرمربی قاطعانه همه تلاش خود را به کار خواهد بست اما نکته اینجاست که برای قهرمانی و موفقیت استقلال کار بسیار سختی پیش روی خود دارد چون جدا از همه مشکلات باشگاه، کسی نیست تا از حق نکونام دفاع کند. شما مطمئن باشید تشخیص هواداران استقلال در مورد شرایط این تیم از مدیران پشت میز نشین باشگاه بهتر و دقیق‌تر است.

ادعای جواد نکونام مبنی بر گم شدن قراردادش هم خیلی سر و صدا به پا کرد.
در این مورد مدیران باشگاه باید موشکافانه مسئله را به همه هواداران توضیح بدهند. البته یک نکته دیگر هم وجود دارد.

چه نکته‌ای؟
به نظرم یکی از حلقه‌های مفقوده در استقلال و ورزش ما، اتحاد و همدلی است. نبودن این عوامل باعث می‌شود تا نگاه‌ها متفاوت باشد. من اصلاً با اینکه یک مدیر علایق رنگی داشته باشد مشکلی ندارم اما این علاقه در تصمیم گیری و تصمیم سازی او به هیچ عنوان نباید تاثیر بگذارد. همین مسئله موجب می‌شود تا به یک تیم نگاه مهربانانه داشته باشند اما تیم دیگر را به چشم مغضوب بنگرند. این شکل نگاه تفرقه انگیز است و متاسفانه به استقلال مغضوبانه نگاه می‌کنند. از طرف دیگر این حقیقت تلخ هم وجود دارد که ‌آدمهای ضعیف و بله قربانگو به استقلال ضربه می‌زنند. زمانی که در هیئت مدیره می‌گفتم با فلان شخص یا فلان طرح مخالفم و به عنوان موافق زیر صورت جلسه  را امضا نمی‌کنم، یک عده فکر می‌کردند من مشکل شخصی دارم در صورتی که اصلاً مسئله شخصی نبود بلکه به لحاظ کاری چنین مواردی را به نفع استقلال نمی‌دیدم. من می‌خواستم پرچم ورزش را در عرصه حوزه فعالیت باشگاهی خودم بالا ببرم و کاری کنم که استقلال بازدهی بیشتری داشته باشد ولی یک عده فکر می‌کردند با اشخاص یا طرح‌های مورد نظر خصومت شخصی دارم.

هنوز هم تعدادی از هواداران استقلال معتقدند طرح مسئله مذاکره علیرضا بیرانوند با این تیم بزرگترین لطف را به سنگربان پرسپولیس کرد تا در موقعیت بهتری با باشگاه خود تمدید قرارداد کند.
از نظر من مدیریت یعنی دقت، علم و آگاهی. متاسفانه در این ماجرا ما زمان را از دست دادیم. حجت کریمی شاید از علم مدیریت برخوردار بود اما این مسئله برایش در چهارچوب و خط مشی فوتبال پررنگ نبود. اصلاً با ایشان مشکل شخصی ندارم و معتقدم برای استقلال زحمت کشید اما در ماجرای بیرانوند مدیران استقلال عملاً به نفع دروازه‌بان پرسپولیس تصمیم گرفتند. آقای کریمی فکر می‌کرد اسم بیرانوند می‌تواند به بحث مدیریتی او خیلی کمک کند اما اسم استقلال فوق العاده بزرگتر از این حرفهاست. بیرانوند در نهایت به استقلال نیامد و همه دیدیم که حجت کریمی هم مجبور به کناره‌گیری شد.

در دوران مدیریت شما آیا هیچ بازیکن پرسپولیس پیغام داد و برای پیوستن به استقلال ابراز تمایل کرد؟
بله! چند بازیکن پرسپولیس از طریق مدیر برنامه‌های خودشان به خود من پیغام دادند و برای مذاکره با استقلال چراغ سبز نشان دادند اما اصلاً قضیه را پیگیری نکردم.

چرا؟
اولاً که نمی‌خواستم استقلال به عامل بازارگرمی برای بازیکنان تیم‌های دیگر تبدیل شود و علاوه بر آن  خودم از جنس هواداران بودم و فضای روی سکوها را درک می‌کردم به همین خاطر معتقدم بازیکنی که پیراهن استقلال را پوشید، نباید سراغ پرسپولیس برود و یک پرسپولیسی هم همینطور. من خودم هم از پرسپولیس پیشنهاد داشتم ولی نرفتم.

واقعاً؟
بله. این اتفاق زمانی رخ داد که از فوتبال ترکیه به ایران برگشتم. آقای انصاری فرد با من قرار گذاشت و دعوت کرد تا برای مذاکره به باشگاه پرسپولیس بروم ولی نتوانستم خودم را راضی به انجام چنین کاری بکنم. در آن مقطع آقای کامران منزوی هم با من صحبت کرد و توضیحاتی داد تا اصلاً به این انتقال فکر نکنم.

منبع: خبر ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا