ساخت موشک قاره‌پیما برای حمله به آمریکا

نشریه ۱۹۴۵ می‌نویسد: ایران از فعالیت‌های فضایی برای پوشش ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده می‌کند، اما اعتقاد بر این است که در حال ساخت این نوع موشک‌هاست که مستقیماً خاک آمریکا را تهدید می‌کنند.

بدینسان– اگرچه هیاهوی بین‌المللی درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌ای ایران در رسانه‌ها بیش‌تر سروصدا کرده است، اما آن‌چه دولت آمریکا را بیش‌تر نگران کرده و حتی یکی از اصلی‌ترین عوامل تصمیم دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران بود، پیشرفت‌های چشم‌گیر و اجتناب‌ناپذیر در برنامه‌ی موشکی ایران است. یکی از جنبه‌های این پیشرفت، ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیماست که به شکل بالقوه توانایی حمله‌ی مستقیم به خاک آمریکا از داخل ایران را در اختیار تهران قرار می‌دهد. اگرچه هنوز خبرهای گسترده‌ای درباره‌ی دستیابی ایران به فناوری ساخت این‌گونه موشک‌ها منتشر نشده، اما کارشناسان بین‌المللی معتقدند هیچ مانعی پیش روی ایرانی‌ها وجود ندارد که بتواند آن‌ها را از ساخت موشک قاره‌پیما منع کند. به عبارت دیگر، ساخت این موشک‌ها ممکن است دیروزود داشته باشد، اما سوخت‌وسوز ندارد. نشریه‌ی آمریکایی «۱۹۴۵» اخیراً طی گزارشی تحت عنوان «گفته می‌شود ایران دارد موشک بالستیک قاره‌پیما می‌سازد تا موسومریکا را هدف بگیرد» نوشته تهران با استفاده از پیشرفت‌هایش در برنامه‌ی فضایی، می‌تواند ماهواره‌برهایش را با انجام برخی تغییرات، تبدیل به موشک قاره‌پیما کند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، متن گزارش ۱۹۴۵ است.

کاوشگر زیرمداری «سامان» پیش از پرتاب موفقیت‌آمیز توسط ایران. غربی‌ها ادعا می‌کنند دست‌کم بخشی از فعالیت‌های فضایی ایران در حقیقت با هدف دستیابی به فناوری ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما پیگیری می‌شود.

منبع/مشرق نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا