رونمایی سیدجوادهاشمی پور از نوه زیباش

بدینسان:

سید جواد هاشمی پور عکسی زیبا درکنار نوه اش به اشتراک گذاشت

 

 

 

 

 

سید جواد هاشمی پوراصل متولد ۲۷ دی ۱۳۴۴ تهران،  هنرپیشه،  کارگردان،  نویسنده و مجری ایرانی است. او در تئاتر،  سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند.

زندگی‌نامه

در سال ۱۳۴۴ خورشیدی در یکی از محله‌های تهران (نواب) زاده شد. ایشان اصالتاً اهل گیلان و شهر پره سر شهرستان رضوانشهر هستند. تحصیلاتش را در رشتهٔ کارگردانی در دانشکدهٔ هنر‌های زیبای دانشگاه تهران ادامه داد و در سال ۱۳۷۳ فارغ‌التحصیل شد.

او دارای دو فرزند به نام‌های سید محسن و فاطمه السادات است ابتدا بعنوان مسئول حراست یکی از شبکه‌های تلویزیونی وارد عرصه شد و در یکی از سکانس‌های یک تله فیلم با چند ثانیه جلوی دوربین قرار گرفتن مورد توجه کارگردان تله فیلم واقع شد و بخاطر نوع پوشش و شکل ظاهری بیشتر در نقش‌های مثبت و انقلابی به کار دعوت می‌شود.

فعالیت‌های هنری

اولین کار جدی وی، تئاتر حج ابراهیم حج عاشورا در سال ۱۳۵۸ به کارگردانی کمال‌الدین قراب در تئاتر شهر و تالار آزادی بود. او پس از تئاتر حج ابراهیم حج عاشورا، تئاتر را در بخش هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد و کار‌های گوناگونی در زمینهٔ سرود و آهنگ‌های انقلابی ارائه کرد، تا آنکه در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم سینمایی پرواز در شب ساختهٔ رسول ملاقلی‌پور رسماً وارد عرصهٔ سینما شد. اولین کار تلویزیونی وی سیمرغ در سال ۱۳۷۰، و آخرین کار وی دولت عشق در نقش محمدعلی رجائی بود؛ وی ۲۹ بار در فیلمهایش شهید شده‌است.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا