دو نفره های عاشقانه لیلافروهر و همسرش

بدینسان:لیلافروهر یکی از خواننده های معروف ایرانی است که بیشتر  مردم آهنگ های این خواننده معروف را گوش داده اند و خاطره دارند. لیلافروهر از کودکی در زمینه بازیگری فعالیت خوبی داشته. او در فیلم های زیادی بازی کرده یکی از معروفترین فیلم‎های او سلطان قلب‎ها بود.

لیلا فروهر عکسی زیبا در کنار همسرش را به اشتراک گذاشت.

خانم ليلا فروهر، خواننده ایرانی است که همه نسل ها او را مي شناسند. از دهه 50 تا دهه 80، تمام آهنگ هاي او را گوش داده اند و افراد زيادي نیز با ترانه هاي او خاطرات زیادی دارند، در ادامه بيشتر با او و زندگي شخصي او آشنا خواهیم شد.

ليلا فروهر زاده 4 اسفند 1337 در اصفهان، خواننده می باشد. او در یک خانواده هنرمند رشد یافت، اوایل بازيگر بود و در حدود 50 فيلم و سريال ایفای نقش نمود، اما به تدریج به سمت خوانندگي رفت و حالا يک خواننده مشهور می باشد.

وی بعد از انقلاب 57، بعلت ممنوعیت خوانندگی بانوان، در شهر لس آنجلس مشغول زندگی و کار است. پدر و مادر لیلا فروهر (جهانگیر فروهر) و (فرنگیس فرحزادی) هم یکی از بازیگران هنرپیشه های پیشین سینمای ایران بودند. او از سن ۳ سالگی بهمراه پدر و مادرش در صحنهٔ تئاتر نقش آفرینی می‌کرد و در اکثر برنامه ها و تئاترها با ارحام صدر (یکی از هنرمندان بزرگ تئاتر) نقش آفرینی می‌کرد.

ورود ليلا فروهر به دنیای موسيقي

از 14 سالگي با حمايت پدر خود به یادگیری موسيقي و سه تار پرداخت. لیلا در مدت زمان کمی شروع به برگزاري کنسرت در ايران و بيرون از کشور نمود.

شهرت در 9 سالگی

سال 1347 وقتی تنها 9 سال داشت ابتدا در فیلم سلطان قلب ها کنار زنده یاد محمدعلی فردین و سپس در فیلم من هم گریه کردم کنار بهروز وثوقی بازی کرد.

او تا سال 1357 در بیش از 47 فیلم و سریال ایرانی ایفای نقش کرد.

لیلافروهر و خواهرش و مادرش

لیلافروهر و پدرش

مهاجرت کردن ليلا فروهر

با روی کار آمدن انقلاب اسلامي درسال 57 به دادگاه احضار شد و از بازيگري و خوانندگي کناره گرفت. پس از 8 سال سکونت در ايران درسال 1365 بعد از وارد شدن به خاک ترکيه به آلمان رفت و بعد از چند مدت در فرانسه زندگی کرد. او درسال 1366 براي هميشه به کشور آمريکا مهاجرت نمود

بازیگری لیلا فروهر

لیلا فروهر در سال ۱۳۴۴ با فیلم «مراد و لاله» و «خروس جنگی» خود را در عررصه بازیگری نشان داد و با اینکه سن کمی داشت از پرکارترین هنرمندان محسوب می شد تا جایی که به او لقب «کودک خردسال سینمای ایران» را داده بودند. از مشهور ترین فیلم های لیلا فروهر می شود به سلطان قلب ها به کارگردانی محمدعلی فردین اشاره نمود.

جهانگیر فروهر پدر لیلا فروهر در سال ۱۲۹۵ در شهر اصفهان زاده شد. فعالیت هنری اش را در حوزه تئاتر از هجده سالگی آغاز نمود. او نقش آفرینی در سینما را از سال ۱۳۴۵ با «گنجینه سلیمان» از «عزیزالله رفیعی» شروع کرد. در سال ۱۳۷۰ جایزه نقش دوم مرد فیلم «خانه خلوت» را از دهمین دوره جشنواره فیلم فجر کسب نمود.

از کارهای مشهور او نقش آفرینی در سوته دلان و هزاردستان بود.

لیلا پس از انقلاب ابتدا به فرانسه و سپس در سال ۱۹۸۸ به آمریکا رفت، ساکن شهر لس آنجلس شد و به خواندن در کنسرت‌ها و تولید آلبوم جدید پرداخت. مخمل ناز اولین آلبوم او است که در خارج از ایران منتشر شده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا