عکسی جدید و زیبا از سیاوش قمیشی در آستانه 80سالگی

بدینسان: سیاوش قمیشی بهترین خواننده معروف اهل ایران است. او چند سالی است ایران را ترک کرده و در لس آنجلس زندگی می کند.

سیاوش قمیشی طرفداران بسیاری را پیدا کرده و افراد زیادی با آهنگهای او خاطره دارند.

سیاوش قمیشی متولد 21 خرداد ماه ، سال 1324 در دزفول خوزستان، آهنگساز و خواننده سرشناس ایرانی مقیم لس آنجلس است.سیاوش قمیشی تا کنون 18 آلبوم موسیقی و 15 تک آهنگ منتشر کرده‌است.

سیاوش قمیشی اولین هنرمند ایرانی است که توانسته است هر چهار رکن ترانه، آهنگ، تنظیم و خوانندگی یک آهنگ را خود به تنهایی انجام بدهد. او بعنوان پایه گذار سبک موسیقی ترنس در ایران شناخته می شود. تنها فرزند او علیرضا قمیشی خواننده مقیم ایران هست.

سیاوش قمیشی کوچک‌ ترین فرزند خانواده خویش است و دو برادر به نام‌هاي سیروس و سیامک و یک خواهر به نام سیمین دارد. سیاوش قمیشی در سن 9 ماهگی به همراه خانواده از دزفول به تهران مهاجرت کرد. سیاوش شش سال داشت که یکی از برادرانش آکاردئون می‌آموخت و مادرش پیانو را زیر نظر یک معلم روس به نام الگا می‌آموخت. او از شنیدن صدای نواختن انها لذت بسیاری میبرد

جوانی سیاوش قمیشی

سیاوش قمیشی 13ساله بود که خواننده‌اي به نام ضیا به او پیشنهاد داد تا بعنوان نوازنده گیتار با او که او هم گیتار می‌زد، همکاری کند. اینبار هم پدر با سیاوش مخالفت کرد.

بعد ها سیاوش از ضیا شعری گرفت و آهنگی رابه صورت زمزمه روی آن گذاشت و ضیا هم ازآن استقبال کرد. سپس ضیا آن را در رادیو اجرا کرد و آهنگ مشهور شد؛ بنابر این سیاوش اولین آهنگ خودرا با نام اي قایقران برای ضیاء خواننده مشهور آن سالها ساخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا