حمله موشکی نیروهای یمن به یک کشتی 《انگلیسی》در خلیج عدن

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که موشک‌های نیروهای مسلح این کشور یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور یک کشتی انگلیسی را با موشک هدف قرار داده‌اند.

به گزارش فارس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که موشک‌های نیروهای مسلح این کشور یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داده‌اند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «تا زمانی که حملات به ملت فلسطین در غزه و محاصره آن متوقف نشود، اجازه حرکت کشتی‌ها به سوی اسرائیل یا بندرگاه‌های فلسطین اشغالی در دو دریای سرخ و عربی را نخواهیم داد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمنی اضافه کرد: «ما در حال انجام اقدامات بیشتر در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس و تایید موضع خود در حمایت از فلسطین هستیم».

از سوی دیگر، «ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن هم روز گذشته گفت که عملیات‌های نظامی ارتش یمن صرفا کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را هدف قرار داده است.

وی خبر داد که طی ۱۳۱ روز گذشته ۱۴ کشتی آمریکایی، ۳ کشتی انگلیسی و ۱۷ کشتی اسرائیلی هدف حملات یمنی‌ها در حمایت از مردم غزه قرار گرفته‌اند.

سخنگوی دولت صنعاء تأکید کرد: «این آمریکاست که دریای سرخ را نظامی کرده و روند آزاد کشتیرانی را در حمایت از کشتیرانی اسرائیل تهدید می‌کند». او گفت که اکنون هیچ کشتی اسرائیلی در دریای سرخ حضور ندارد و نیرو‌های مسلح یمن مدام در حال رصد آب‌های این منطقه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا