سلوان مومیکا هتاک قرآن ستیز جسدش در نروژ کشف شد

جسد سلوان صباح هتاک قرآن ستیز در نوروژ کشف شد.

سلوان صباح متی مومیکا پناهجوی عراقی بود که مدتی پیش به علت اقدام به سوزاندن قرآن در کانون توجه قرار گرفت. او که تبعه عراق بود به سوئد پناهنده شده بود. ساعتی پیش اعلام شد جسد او در خانه اش در نروژ پیدا شده و پلیس تحقیقات درباره مرگ او را آغاز کرده است. مومیکا به علت برگزاری تظاهرات در سوئد معروف شد که در آن قرآن را در ملاء عام سوزاند.

مومیکا در آخرین پیام خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: امروز سوئد را ترک کردم و اکنون در نروژ تحت حمایت مسئولان نروژی هستم. من برای پناهندگی و حمایت بین المللی در نروژ درخواست دادم.

منبع: صدا و سیما

سلوان مومیکا کیست؟

به گزارش وبسایت خبری «رویداد ۲۴»؛ سلوان مومیکا ۳۷ سال دارد و در منطقه قره‌قوش واقع در «بخدیدا» که یکی از بخش‌های استان نینوا به شمار می‌رود، متولد شده است. او از ازدواج اولش که البته به طلاق منجر شده است، دو دختر دارد. اطلاعات فیس بوک مومیکا نشان می‌دهد، در سال ۲۰۰۵ از موسسه گردشگری و هتلداری نینوا فارغ التحصیل شده است. مومیکا سابقه عضویت در گروه حشد الشعبی عراق را دارد. همچنین از او به عنوان بنیان‌گذار حزب دموکراتیک سریانی و فرمانده یک گروه مسلح به نام “صقور السریان” که برای آزادسازی استان نینوا از اشغال داعش تشکیل شده بود، یاد می‌شود. گفته می‌شود مومیکا با حزب دموکراتیک سریانی و گروه مسلح «صقور السریان» در ارتباط است.

خشونت در رفتار سلوان مومیکا مسبوق به سابقه است. به طوریکه در سال ۲۰۱۷ با اتهام جنایت جنگی و ترویج خشونت در عراق دستگیر و زندانی شد که این حکم دستگاه قضایی عراق با واکنش‌های تند و تیزی از جانب کشور‌های غربی روبرو شد تا اینکه با دخالت آن‌ها، آزاد شد و به سوئد مهاجرت کرد تا در آنجا با آزادی عمل بیشتری فعالیت کند که در همین راستا به احزاب تندروی فعال در سوئد پیوست. البته شائبه‌ای پررنگ درباره مومیکا نشان می‌دهد که دنبال شهرت است.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا