《آیت‌الله مکارم شیرازی》 فراخوان داد!

به گزارش بدینسان به نقل از ایسنا: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: بر همه علمای اسلام، از جمیع مذاهب اسلامی لازم می‌دانم تا در دفاع از مظلومان فریاد برآورند و با وحدت کلمه و در سایه حمایت گسترده امت مسلمان، دولت‌های اسلامی و دیگر دولت‌های عالم را به فشارهای همه جانبه بر رژیم صهیونیستی وادار کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان جهان به مناسبت روز جهانی قدس پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لَا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلا مَنْ ظُلِمَ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا (نساء/۱۴۸)

نزدیک به شش ماه از هجوم وحشیانه رژیم غاصب و سفاک صهیونیستی به مردم مظلوم و بی پناه غزه می‌گذرد، که در آن کشتاری کم سابقه در تاریخ و بی‌سابقه در دوران معاصر علیه بشریت رخ داد، حمله‌ای با ده‌ها هزار کشته و مفقود و صدها هزار آواره و بی سرپناه که اغلب آنان زنان بی پناه و کودکان بی گناه هستند.

در این روزها که چهره کریه و شوم این رژیم خونخوار بیش از پیش بر جهانیان آشکار شده، و وجدان‌های خفته را از خواب بیدار نموده است، اما با این حال و در کمال ناباوری، سکوت، ضعف و کم کاری نهادها و کشورهای مدعی حقوق بشر را شاهد هستیم و این، خود گویای بی‌اعتنایی مدعیان حقوق بشر به انسان و کرامت اوست.

اکنون که کشورهای غربی، به ویژه آمریکا و هم پیمانان او، توان دفاع علنی و مستقیم از جنایات بی‌حد و حصر این رژیم نامشروع را ندارند، سردمداران سفاک این رژیم باطل، هنوز بر طبل جنگ و جنایت کوبیده و هر روز از سلاح گرسنگی و فشار بر این مردم مظلوم، بیشتر بهره می‌گیرند.

تصاویر منتشرشده از اوضاع غزه که گویای عمق فجایع و قساوت رژیم صهیونیستی بر کودکان و زنان و مردان مظلوم فلسطین است، فریاد آزادی خواهان را برآورده و دل‌های جهانیان را به درد آورده است، تا جایی که حتی برخی از کشورهای خودخواه و منفعت طلب غربی نیز زبان به گلایه گشوده و بعضی از مجامع بین‌المللی به نسل کشی و نژاد پرستی این رژیم اذعان نموده و خواستار توقف آن شده‌اند.

از طرفی این روزها زمزمه برنامه‌ریزی برای توهین گسترده به مقدسات اسلامی و خصوصا مسجدالاقصی این پاره تن جهان اسلام به گوش می‌رسد، که لزوم هوشیاری تمام مسلمانان جهان را می‌طلبد.

اینجانب بر همه علمای اسلام، از جمیع مذاهب اسلامی لازم می‌دانم تا در دفاع از مظلومان فریاد برآورند و با وحدت کلمه و در سایه حمایت گسترده امت مسلمان، دولت‌های اسلامی و دیگر دولت‌های عالم را به فشارهای همه جانبه بر رژیم صهیونیستی وادار کنند تا با پایان دادن به هجوم وحشیانه و محاصره و شروع آتش بس فوری، فراگیر و دائمی و خروج اشغالگران و کمک رسانی به آسیب دیدگان و بازسازی سرزمین‌های جنگ‌زده، شرایط را برای بازگشت آوارگان مظلوم فراهم آورند و تا حصول نتیجه از پای ننشینند که در صورت کوتاهی هیچ عذری در پیشگاه خداوند متعال نخواهیم داشت.

در پایان ضمن دعوت همه مردم عزیز و شریف ایران و مسلمانان جهان به شرکت پر شور و گسترده در راهپیمایی روز قدس و محکومیت این جنایات، شفای عاجل مجروحان، تسلای دل داغدیدگان، مغفرت و رضوان شهدا و رهایی همه مظلومان به ویژه مردم ستمدیدۀ غزه را از درگاه خداوند متعال مسألت نموده، امیدوارم خداوند در این ماه مبارک به همۀ مسلمانان عزت و نصرت عطا فرماید.

وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیُّ عَزِیزٌ.

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

جامعه مدرسین در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام ذلیلانه و زبونانه رژیم شرور و جنایتکار صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه در روز شهادت امیرالمؤمنین حیدر کرار – علیه السلام – که به شهادت مستشاران سرافراز کشورمان انجامید، بیش از آن که برای این رژیم رو به سقوط، امتیازبخش باشد، مایه ننگ و رسوایی این مفسدان است.

این رژیم پلید در باتلاق غزه در حال غرق شدن است و علی‌رغم حمایت‌های آشکار آمریکای جنایتکار، دست و پا می‌زند تا بتواند راه نجاتی برای خروج از رسوایی‌ها و شکست‌هایش کسب کند. اراده‌ی الهی اما بر نابودی این ظالمان است و وعده حضرت حق تخلف ناپذیر است و به‌زودی محقق خواهد شد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت سرداران بزرگ و پرافتخار اسلام را که سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم داشتند و در این اقدام تروریستی به آرزوی شهادت در راه خدا، رسیدند را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌ – ارواحنا لتراب مقدمه الفداء – و خانواده‌های معظم آنان و ملّت ایران تبریک و تسلیت گفته و اعلام می‌دارد:

امروز هنوز همه‌ی توانمندی‌ها و ابتکارات جبهه مقاومت، به تمامی ارائه و آشکار نشده است و این رژیم کودک‌کش در مقابل حقیقت قدرت جبهه مقاومت قرار نگرفته است. جمهوری اسلامی ایران به عنوان پشتیبان اصلی رزمندگان مقاومت هیچ هراسی از جانبازی و جان نثاری در راه آرمان آزادی قدس شریف ندارد و این شهادت‌ها بر ایمان و اراده رزمندگان مقاومت بیش از پیش خواهد افزود.

جبهه مقاومت و به ویژه عملیات «طوفان الاقصی» تمام پروژه‌های بزرگ آمریکا و اسرائیل در منطقه را برهم زده و هیچ آینده و چشم اندازی برای این رژیم باقی نگذاشته‌اند.

ایده مقاومت و مبارزه با اسراییل یک راه حل نتیجه بخش است و فلسطین و غزه مقاوم زیر بار فشار صهیونیست‌ها هرگز نخواهند شکست.

این رژیم سفاک همچون دیگر ظالمان تاریخ به کیفر و مجازات ظلم‌ها و جنایات خود خواهد رسید و خداوند انتقام خون‌های ریخته شده را خواهد گرفت که «إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا