روش های خانگی برای رفع بوی بد دهان

روش های خانگی برای رفع بوی بد دهان چیست؟

استفاده از دانه رازیانه

دانه رازیانه با خواص ضد میکروبی که دارد با باکتری‌های دهان مبارزه کرده و برای کنترل بوی بد دهان بسیار موثر است. رازیانه را می‌توانید هم به صورت دمنوش و یا جویدن تخم رازیانه بعد هر وعده غذایی استفاده کنید.

عکس دانه های رازیانه برای دندان درد

دانه شنبلیله

مصرف روزی یک بار از دم کرده شنبلیله برای آرامبخشی و تسکین درد بسیار موثر است. شما می توانید دانه شنبلیله برای رفع بوی بد دهان را از عطاری ها خریداری کنید و شیوه صحیح استفاده از آن را هم از عطار بپرسید.

میخک (روشی قدیمی و توصیه شده)

میخک نیز دارای خواص ضد میکروبی بوده و بسیار مفید است. مقداری میخک را بعد از هر وعده غذایی بجوید، همچنین میخک را به صورت دم کرده نیز می‌توانید استفاده کنید.

آبلیمو

آبلیمو به علت داشتن اسید از رشد باکتری‌ها در دهان جلوگیری کرده و باعث از بین رفتن بوی بد دهان می‌شود. برای این منظور مقدار آبلیمو را در آب ریخته و حل کنید و دهان خود را با آن شست و شو دهید.

غرغره آب نمک

آب نمک خواص ضد میکروبی دارد. آب نمک، pH  دهان را خنثی کرده و همچنین محیط دهان را برای رشد باکتری‌ها سخت می‌کند. یک قاشق چای خوری نمک را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید. این مخلوط را هر روز در دهان خود نگه دارید.

یک قاشخ پر از بلورهای نمک

استفاده از جعفری

یک دیگر از درمان‌های خانگی برای از بین بردن بوی بد دهان استفاده از جعفری است.. جعفری به علت داشتن کلروفیل که به عنوان یه ترکیب ضد باکتری عمل می‌کند. می‌توانید چند برگ جعفری تازه را بجوید تا از فواید آن بهره مند شوید.

جویدن آدامس

جویدن آدامس بدون قند در خوشبو شدن نفس شما بسیار موثر است. جویدن آدامس باعث بهبود ترشح سالم بزاق در دهان شده و به از بین رفتن بوی بد دهان کمک می‌کند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای حاوی خواص ضد عفونی کننده هست که به عنوان دارویی ضد عفونی کننده و موثر برای دهان شما عمل می‌کند. شما می‌توانید چند قطره روغن درخت چای، روغن نعناع و روغن لیمو را در یک لیوان آب بریزید و از این مخلوط به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

درمان پزشکی و دندانپزشکی بوی بد دهان چیست؟

اگر افراد با روش های خانگی موفق به کاهش و یا درمان کامل این بوی ناخوشایند نشوند میبایست به دندانپزشک و سپس پزشک مراجعه کنند. در چنین شرایطی ممکن است علت این بو، بیماری زمینه ای و یا مشکلات مرتبط با دهان و دندان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا